REAL

Neurológiai eredetű teljesítményzavarok.

Gyarmathy, Éva (2008) Neurológiai eredetű teljesítményzavarok. In: Az iskolai beilleszkedés problémák felismerése, prevenciója és terápiája. Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Kolozsvár, pp. 45-56. ISBN 978-973-610-829-7

[img]
Preview
Text
Neurologiai.pdf

Download (130kB) | Preview

Abstract

A specifikus tanulási zavarok a figyelemzavar és a hiperak­tivitászavar gyakran komorbiditást mutat, neurológiai alapjaik nagyon hasonlóak. Van, hogy a figyelemzavart és a hiperaktivitást a tanulási zavarok kri­téri­umá­nak tekintik: Az MCD (minimal cerebral dysfunction) korábban egyenlő volt a ma, a nemzetközi szak­iroda­lomban, ADHD-ként (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) rövidített figyelem- és hiperaktivitászavarral. Az ADHD szakirodalmában (pl. Bloomingdale és Bloomingdale, 1979; Bloomingdale, 1988) is látható, hogy a tanulási zavarok oki hátterében leírt minimális cereb­rális diszfunkció egyértel­műen a figyelem- és hiperaktivitászavar szinonímája volt, bár ma már nem használják ezt a kifejezést. Ugyanakkor a tanulási zavarokkal és diszlexiával fog­lalkozó szakirodalom igen nagy része nem tesz említést a komor­bid tünetegyüttesekről, ami megint csak számos félreértés és zavar okozója lehet. Jelen tanulmányban ezen különböző, és mégis gyakran összekevert és összemosott jelensé­geket elemzem. A különböző szindrómák meg­­értése, elkülö­nítése és kialaku­lásának megis­merése ugyanis szükséges a hatékony ellá­táshoz.

Item Type: Book Section
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: Dr Eva Gyarmathy
Date Deposited: 15 Jan 2014 13:28
Last Modified: 31 Mar 2023 11:36
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/8839

Actions (login required)

Edit Item Edit Item