Herzog, Csilla and Racsko, Réka (2018) A médiatudatosság fejlesztésének lehetőségei a digitális átállás korában. In: AgriaMedia 2017, 2017.10.11-13., Eger.
|
Text
Herzog_Racsko.pdf - Published Version Download (958kB) | Preview |
Abstract
Munkánk célja, hogy megfogalmazzuk az újabb kultúraváltás hatására átalakuló médiatudatosság korszerű ismérveit, kiemelt figyelmet fordítva az internetes platformra, valamint meghatározzuk azokat az értékelési szempontokat, amely alapján fejleszthető e terület a digitális átállás korában. Ennek során megvizsgáljuk a hazai és nemzetközi területen megjelenő fogalmi változásokat, valamint elemezzük a Digitális Oktatási Stratégiát a médiatudatosság fejlesztése szempontjából. Tanulmányunk egy kezdeti lépése lehet az új nemzeti alaptanterv médiaműveltség területének fejlesztési folyamatában, valamint hosszú távon a médiatudatosság köznevelési beágyazottságát is elősegítheti. A kutatás során először áttekintjük a médiafogyasztási trendek változását a 21. században, majd megvizsgáljuk a médiatudatosság új értelmezési kereteit, különös tekintettel a digitális és újmédia műveltségre, majd áttekintjük a hazai helyzetet ezen a téren, az elemzést pedig konklúzióval zárjuk.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Subjects: | Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 17 Dec 2018 15:13 |
Last Modified: | 17 Dec 2018 15:13 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/88662 |
Actions (login required)
Edit Item |