REAL

A kritikai információs műveltség pedagógiai útjai

Koltay, Tibor (2018) A kritikai információs műveltség pedagógiai útjai. In: AgriaMedia 2017, 2017.10.11-13., Eger.

[img]
Preview
Text
Koltay.pdf - Published Version

Download (612kB) | Preview

Abstract

Korunk információs környezetére, amelyben – részben a közösségi média hatására – új társadalmi-technikai konfigurációk jöttek létre és határozzák meg a tanulás társadalmi, ideológiai és fizikai kontextusait, már nem az információ megkeresésének nehézsége vagy az információk hiánya, hanem az információbőség jellemző. Ebben a környezetben soha nem volt még ilyen könnyű a tudás létrehozásához szükséges információkat összegyűjteni, viszont soha nem volt ennyire nehéz az összegyűjtött információkból tudást létrehozni (Martell 2009), amit az információ szinte kezelhetetlen mennyisége és azoknak az eszközeinknek az elégtelensége okoz, amelyekkel az információt hasznos tudássá tudjuk alakítani (Pijpers, 2010). A kritikai információs műveltség elmélete viszont olyan alapot képezhet, amelyre építve a gyakorlatba is átültethető válaszokat adhatunk ezekre a kihívásokra.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 17 Dec 2018 15:16
Last Modified: 17 Dec 2018 15:16
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/88663

Actions (login required)

Edit Item Edit Item