Koltay, Tibor (2018) A kritikai információs műveltség pedagógiai útjai. In: AgriaMedia 2017, 2017.10.11-13., Eger.
|
Text
Koltay.pdf - Published Version Download (612kB) | Preview |
Abstract
Korunk információs környezetére, amelyben – részben a közösségi média hatására – új társadalmi-technikai konfigurációk jöttek létre és határozzák meg a tanulás társadalmi, ideológiai és fizikai kontextusait, már nem az információ megkeresésének nehézsége vagy az információk hiánya, hanem az információbőség jellemző. Ebben a környezetben soha nem volt még ilyen könnyű a tudás létrehozásához szükséges információkat összegyűjteni, viszont soha nem volt ennyire nehéz az összegyűjtött információkból tudást létrehozni (Martell 2009), amit az információ szinte kezelhetetlen mennyisége és azoknak az eszközeinknek az elégtelensége okoz, amelyekkel az információt hasznos tudássá tudjuk alakítani (Pijpers, 2010). A kritikai információs műveltség elmélete viszont olyan alapot képezhet, amelyre építve a gyakorlatba is átültethető válaszokat adhatunk ezekre a kihívásokra.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Subjects: | Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 17 Dec 2018 15:16 |
Last Modified: | 17 Dec 2018 15:16 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/88663 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |