Bakó, Barna and Berezvai, Zombor and Cseke, Petra Zsuzsanna and Isztin, Péter (2019) Infrastruktúra-bővítés világversenyek idején. A Mol Bubi esete a FINA világbajnoksággal. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 66 (01). pp. 4-21. ISSN 0023-4346
|
Text
02BakoA.pdf Download (594kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban a Mol Bubi kerékpármegosztó rendszer 17. FINA vizes világbajnokságra átadott új gyűjtőállomásainak esemény utáni kihasználtságát vizsgáljuk és vetjük össze a hálózathoz korábban csatolt új gyűjtőállomások kihasználtsági adataival. Két módszertani megközelítést, az eseményvizsgálatot, illetve a különbségek különbsége módszeren alapuló hatásbecslést alkalmazva megmutatjuk, hogy az új gyűjtőállomások kihasználtsága miben különbözik a korábbi bővítések során átadott, hasonló jellemzőjű gyűjtőállomások kihasználtságától. Megállapítható, hogy az újonnan átadott gyűjtőállomások a hálózat szerves részévé váltak, azonban kihasználtságuk lényegesen kisebb, mint a hálózatban korábban átadott gyűjtőállomásoké. A különbség még inkább szembetűnő – nagyságrendileg 30 százalékos –, ha a hálózat déli gyűjtőállomásaihoz viszonyítunk. Ez az alacsony kihasználtság azonban nem specifikusan a FINA-gyűjtőállomásokra, hanem általában az északi gyűjtőállomásokra vonatkozik. Eredményeink azt sugallják, hogy a kerékpármegosztó rendszer bővítése indokoltabb lett volna a hálózat más pontjain.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: C22, H54, R42.Tanulmányunkban a Mol Bubi kerékpármegosztó rendszer 17. FINA vizes világbajnokságra átadott új gyűjtőállomásainak esemény utáni kihasználtságát vizsgáljuk és vetjük össze a hálózathoz korábban csatolt új gyűjtőállomások kihasználtsági adataival. Két módszertani megközelítést, az eseményvizsgálatot, illetve a különbségek különbsége módszeren alapuló hatásbecslést alkalmazva megmutatjuk, hogy az új gyűjtőállomások kihasználtsága miben különbözik a korábbi bővítések során átadott, hasonló jellemzőjű gyűjtőállomások kihasználtságától. Megállapítható, hogy az újonnan átadott gyűjtőállomások a hálózat szerves részévé váltak, azonban kihasználtságuk lényegesen kisebb, mint a hálózatban korábban átadott gyűjtőállomásoké. A különbség még inkább szembetűnő – nagyságrendileg 30 százalékos –, ha a hálózat déli gyűjtőállomásaihoz viszonyítunk. Ez az alacsony kihasználtság azonban nem specifikusan a FINA-gyűjtőállomásokra, hanem általában az északi gyűjtőállomásokra vonatkozik. Eredményeink azt sugallják, hogy a kerékpármegosztó rendszer bővítése indokoltabb lett volna a hálózat más pontjain.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: C22, H54, R42.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB2 Microeconomics / mikroökonómia |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 11 Jan 2019 12:58 |
Last Modified: | 10 Mar 2019 00:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/89707 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |