Pluhár, Zsuzsa and Torma, Hajnalka and Törley, Gábor (2019) Hallgatói teljesítményértékelés az algoritmikus gondolkodás tükrében. In: InfoDidact 2018. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, pp. 1-10. ISBN 9786158060820
|
Text
PZsTHTG.pdf Download (693kB) | Preview |
Abstract
Az informatikai gondolkodás (computational thinking) egyik alapköve az algoritmikus gondolkodás. Ennek mérésére, fejlesztésére több irányzat is létezik. Egyik igen komoly és sokrétű elgondolás a számítógép nélkül, a gondolkodási sémákon keresztül történő megközelítés. Ilyen a nemzetközi Bebras kezdeményezés is. Kutatásunkban az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatika Karának angol nyelvű BSc-s hallgatóin keresztül arra kerestük a választ, hogy az első szemeszter tantárgyainak hatására mennyire változik a hallgatók algoritmikus gondolkodása, illetve az alapozó programozást támogató (Programming) kurzuson nyújtott teljesítmény milyen összefüggéseket mutat ezen változásokkal. A felméréshez a Bebras kezdeményezés feladatainak segítségével készítettük el felmérésünket, melynek alapjait és elsődleges eredményeit a cikkünkben foglaltuk össze.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Mar 2019 14:23 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 11:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/92129 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |