Ország, Alma and Pozsonyi, Zsolt (2019) A mozgásos rekreáció helye és szerepe a gyógytestnevelésben részt vevő tanulók körében = The place and role of active recreation among the students, who attend adaptive physical education. recreation, 9 (1). pp. 20-22. ISSN 2064-4981
|
Text
2019.9.1.3 - A mozgásos rekreáció helye és szerepe a gyógytestnevelésben részt vevő tanulók körében.pdf Download (642kB) | Preview |
Abstract
Tudományos vizsgálatok sora igazolja, hogy egyre több fiatalkorúnál tapasztalhatunk olyan egészségkárosodást, ami miatt nem vagy csak részlegesen vehetnek részt az iskolai testnevelésben. A gyógytestnevelésre járó tanulók száma évről évre nő, amihez nagyban hozzájárul a mozgásszegény életmód. Mivel a gyógytestnevelés nem minden tanuló számára egyenlően elérhető, ezért szükség van a szabadidő aktív, tudatos megszervezésére, ezzel kiegészítve a tanulók mozgásprogramját. It is proven by several scientific researches, that such health damages are experienced by even more underaged people, that prohibit totally or partly the participation in physical education lessons at school. Numbers of the students, who attend adaptive physical education lessons, increase year by year, that is greatly due to the sedentary lifestyle. The adaptive physical education is not available equally for every student, so it is needed to schedule the free time actively by raising awareness, completing the students’ physical activities.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | gyógytestnevelés, rekreáció, gyógymozgás, rehabilitáció Keywords: adaptive physical education, recreation, exercise is medicine, rehabilitation |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás |
Depositing User: | Dr. Zoltán Szatmári |
Date Deposited: | 25 Mar 2019 08:22 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 11:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/92188 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |