REAL

Nem-kognitív készségek fejlesztését célzó közösségi szemléletű szociális programok hatásvizsgálatának mérőeszközei

Vastagh, Zoltán (2019) Nem-kognitív készségek fejlesztését célzó közösségi szemléletű szociális programok hatásvizsgálatának mérőeszközei. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 30 (1). pp. 42-66. ISSN 0865-0810

[img]
Preview
Text
esely_2019-1_1-2_vastagh_nem-kognitiv_keszsegek.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (497kB) | Preview

Abstract

A szociális szakma hazai képviselőire is egyre kényszerítőbb elvárásként nehezül a szociálpolitikai beavatkozások tényalapú mérlegelésének, mérésének és hatáselemzésének igénye. A tanulmány célja, hogy a gyermekeket és fiatalokat célzó, közösségi alapú beavatkozások esetében segítsen a szociális szakembereknek megfelelni e nyomásnak. Ennek érdekében a dolgozat körüljárja a nem-kognitív készségek fogalmát, amely megfelelő értelmezési keretet nyújthat a fejlesztő beavatkozások, illetve mérések potenciális hatásterületeinek szisztematikus átgondolásához, továbbá felhívja a figyelmet 37 viszonylag egyszerűen használható, kérdőív típusú mérőeszközre, amelyek a nemzetközi szakirodalom alapján biztos kiindulási alapot nyújthatnak a közösségi szemléletű beavatkozások hatásának méréséhez. E mérőeszközök kivétel nélkül megfelelnek az elvárható szakmai követelményeknek és így a közöttük történő választás kérdése tartalmi és praktikus megfontolásokra redukálható, ugyanakkor rutinszerű hazai alkalmazásuk érdekében még erőfeszítéseket kell tenni.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Sep 2019 08:09
Last Modified: 25 Oct 2024 07:32
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/99208

Actions (login required)

Edit Item Edit Item