REAL

Items where Author is "Bacskai, Katinka"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 22.

Article

Bacskai, Katinka and Bencze, Ádám and Dorogi, Alexandra and Hegedűs, Gabriella and Major, Enikő and Rétháti, Csilla and Pusztai, Gabriella (2024) Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools : Patterns of Hidden Resources. EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 109. pp. 222-237. ISSN 1302-597X

Dan, Beáta-Andrea and Szűcs, Tímea and Sávai-Átyin, Regina Andrea and Hrabéczy, Anett and Kovács, Karolina Eszter and Gabriella, Ridzig and Dávid, Kis and Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella (2024) Narrowing the inclusion gap : Teachers and parents around SEN students. INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. ISSN 1360-3116 (In Press)

Pusztai, Gabriella and Demeter-Karászi, Zsuzsanna and Hauserné Csonka, Éva and Bencze, Ádám and Major, Enikő and Szilágyi, Edit and Bacskai, Katinka (2024) Patterns of parental involvement in schools of religious communities : A systematic review. BRITISH JOURNAL OF RELIGIOUS EDUCATION. ISSN 0141-6200 (In Press)

Bacskai, Katinka and Alter, Emese and Dan, Beáta Andrea and Vályogos, Krisztina and Pusztai, Gabriella (2024) Positive or Negative and General or Differentiated Effect? : Correlation between Parental Involvement and Student Achievement. EDUCATION SCIENCES, 14 (9). No. 941. ISSN 2227-7102

Bacskai, Katinka and Ceglédi, Tímea (2023) Ugródeszka-e a református iskola a hátrányos helyzetű tanulóknak? COLLEGIUM DOCTORUM: MAGYAR REFORMÁTUS TEOLÓGIA. ISSN 1787-128X

Dan, Beata and Kovács, Karolina Eszter and Bacskai, Katinka and Ceglédi, Tímea and Pusztai, Gabriella (2023) Family–SEN School Collaboration and Its Importance in Guiding Educational and Health-Related Policies and Practices in the Hungarian Minority Community in Romania. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 20 (3). No-2054. ISSN 1660-4601

Dan, Beáta Andrea and Kovács, Karolina Eszter and Bacskai, Katinka and Ceglédi, Tímea and Pusztai, Gabriella (2023) Family–SEN School Collaboration and Its Importance in Guiding Educational and Health-Related Policies and Practices in the Hungarian Minority Community in Romania. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 20 (3). No.-2054. ISSN 1661-7827

Hrabéczy, Anett and Ceglédi, Tímea and Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella (2023) How Can Social Capital Become a Facilitator of Inclusion? EDUCATION SCIENCES, 13 (2). No.-109. ISSN 2227-7102

Hrabéczy, Anett and Ceglédi, Tímea and Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella (2023) How Can Social Capital Become a Facilitator of Inclusion? EDUCATION SCIENCES, 13 (2). ISSN 2227-7102

Bacskai, Katinka and Dan, Beáta-Andrea and Szűcs, Tímea and Sávai-Átyin, Regina Andrea and Hrabéczy, Anett and Kovács, Karolina Eszter and Ridzig, Gabriella and Kiss, Dávid Mihály and Pusztai, Gabriella (2023) Problémák és megoldások a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködésben. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (8). pp. 3-29. ISSN 1215-5233

Bacskai, Katinka and Dorogi, Alexandra (2022) Az eredményesség és a tanári fluktuáció összefüggései a szakképzésben. EDUCATIO, 31 (1). pp. 123-130. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

Kovács, Karolina Eszter and Hrabéczy, Anett and Dan, Beata and Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella (2022) Is Resilience a Trait or a Result of Parental Involvement? The Results of a Systematic Literature Review. EDUCATION SCIENCES, 12 (6). No-372. ISSN 2227-7102

Major, Enikő and Bacskai, Katinka and Engler, Ágnes (2022) Nevelési értékpreferenciák az állami és egyházi iskolákban. EDUCATIO, 31 (3). pp. 479-488. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

Pusztai, Gabriella and Bacskai, Katinka and Morvai, Laura (2021) Religious Values and Educational Norms among Catholic and Protestant Teachers in Hungary. RELIGIONS, 12 (10). No-805. ISSN 2077-1444

Book Section

Bacskai, Katinka and Hegedűs, Gabriella and Pallay, Katalin and Zoller, Katalin and Ceglédi, Tímea (2024) Bevezetés a nemzetközi intervenciók, programok fejezethez. In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai. Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagó-gusoktól pedagógusoknak. Oktatáskutatók könyvtára . CHERD-Hungary, Debrecen, pp. 22-23. ISBN 9786156012258

Bacskai, Katinka and Ceglédi, Tímea (2024) Reziliens tanulók a református iskolákban : az Országos kompetenciamérés tanulságai. In: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban. Oktatáskutatók könyvtára (18). CHERD-Hungary, Debrecen, pp. 68-76. ISBN 9786156012227; 9786156012234

Bacskai, Katinka (2024) A család és a szülők szerepe a különleges bánásmódot igénylő gyermekek fejlődésében. In: Különleges bánásmód a köznevelésben. Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, pp. 31-39. ISBN 9789636151034

Pusztai, Gabriella and Ceglédi, Tímea and Bacskai, Katinka (2024) A hazai jógyakorlatokról készült esettanulmányok tanulságai. In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai. Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagó-gusoktól pedagógusoknak. Oktatáskutatók könyvtára . CHERD-Hungary, Debrecen, pp. 96-99. ISBN 9786156012258

Pusztai, Gabriella and Ceglédi, Tímea and Bacskai, Katinka (2024) A szülő-iskola kapcsolattartás nemzetközi és hazai jógyakorlatainak tapasztalatai. In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai. Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagógusoktól pedagógusoknak. Oktatáskutatók könyvtára . Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD Hungary), Debrecen, pp. 9-19. ISBN 9786156012258

Bacskai, Katinka and Bocsi, Veronika and Engler, Ágnes and Pusztai, Gabriella (2019) Features of the Hungarian Teacher Education System. In: An In Depth Look at Hungary. Nova Science Publishers, Inc., Hauppauge, New York, pp. 51-72. ISBN 9781536153514

Bacskai, Katinka and Bocsi, Veronika and Pusztai, Gabriella (2018) Teacher Education in the Context of Hungary Educational Policies. In: International Handbook of Teacher Education Worldwide. H M Studies and Publishing, Nicosia, pp. 711-726.

Book

Bacskai, Katinka (2015) Iskolák a társadalom peremén : Alacsony státusú diákokat tanító eredményes tanárok. Belvedere Meridionale, Szeged. ISBN 978-615-5372-37-7

This list was generated on Fri Mar 28 14:33:23 2025 CET.