REAL

Items where Author is "Farkas, Xénia"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 18.

Article

Farkas, Xénia and Burai, Krisztina and Bene, Márton (2024) "Hullámok meglovaglása" : Hogyan alakítja át a politikai szereplők tematizációs stratégiáit egy külső sokk a kampány során? MÉDIAKUTATÓ, 25 (2). pp. 23-37. ISSN 1586-8389 (nyomtatott); 1587-0308 (elektronikus)

Farkas, Xénia and Burai, Krisztina and Bene, Márton (2024) Shocking Experience: How Politicians’ Issue Strategies Are Shaped by an External Shock During Campaigns. POLITICS AND GOVERNANCE, 12 (2024). No.-8077. ISSN 2183-2463

Bene, Márton and Magin, Melanie and Haßler, Jörg and Russmann, Uta and Lilleker, Darren and Kruschinski, Simon and Jackson, Daniel and Fenoll, Vicente and Farkas, Xénia and Baranowski, Paweł and Balaban, Delia (2023) Populism in Context: A Cross-Country Investigation of the Facebook Usage of Populist Appeals During the 2019 European Parliament Elections. INTERNATIONAL JOURNAL OF PRESS / POLITICS. pp. 1-22. ISSN 1940-1612

Farkas, Xénia (2023) Visual political communication research: A literature review from 2012 to 2022. JOURNAL OF VISUAL POLITICAL COMMUNICATION, 10 (2). pp. 95-126. ISSN 2633-3732

Bene, Márton and Farkas, Xénia (2022) Ki mint vet, úgy arat? A 2022-es választási kampány a közösségi médiában. SZÁZADVÉG, 2 (2). pp. 131-160. ISSN 0237-5206

Farkas, Xénia and Bene, Márton (2022) Orbán Viktor vizuális és verbális populista stílusa a Facebookon. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 31 (3). pp. 82-108. ISSN 1216-1438

Farkas, Xénia and Jackson, Daniel and Baranowski, Paweł and Bene, Márton and Russmann, Uta (2022) Strikingly Similar: Comparing Visual Political Communication of Populist and Non-Populist Parties Across 28 Countries. EUROPEAN JOURNAL OF COMMUNICATION. pp. 1-30. ISSN 0267-3231 (print); 1460-3705 (online) (In Press)

Farkas, Xénia and Bene, Márton (2021) Images, Politicians, and Social Media. INTERNATIONAL JOURNAL OF PRESS / POLITICS, 26 (1). pp. 119-142. ISSN 1940-1612

Kiss, Balázs and Szabó, Lilla Petronella and Farkas, Xénia (2021) Ki lehet áldozat? Viktimizáció a 2017-es magyar metoo-vitában. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 30 (1). pp. 104-126. ISSN 1216-1438

Szabó, Gabriella and Farkas, Xénia (2021) Libernyákok és O1G. Modortalanság a politikai kommunikációban. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 30 (1). pp. 60-81. ISSN 1216-1438

Farkas, Xénia and Bene, Márton (2020) Images, Politicians, and Social Media: Patterns and Effects of Politicians’ Image-based Political Communication Strategies on Social Media. The International Journal of Press/Politics. ISSN 1940-1612, ESSN: 1940-1620

Book Section

Farkas, Xénia and Bene, Márton (2024) Visuals and Moralisation: Patriotic Pride and Shaming Through Visual Communication in the 2022 Hungarian Parliamentary Elections on Facebook. In: Managing Moral Emotions in Divided Politics. Springer Nature Switzerland, Cham, pp. 89-112. ISBN 9783031670220; 9783031670237

Bene, Márton and Burai, Krisztina and Farkas, Xénia (2022) Ahány párt, annyi szokás? Politikai vezetők kommunikációs stratégiái a közösségi oldalakon a 2022-es választási kampányban. In: Az állandóság változása. Parlamenti választás 2022. Gondolat Publishers; MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézet, Budapest, pp. 115-139. ISBN 9789635564026

Szabó, Lilla Petronella and Farkas, Xénia (2022) "Küzdelem a vírus ellen" - Orbán Viktor érzelemszabályozási ajánlatai a koronavírus-járvány első és második hullámában. In: Érzelmek és járványpolitizálás : Politikai érzelemmenedzserek és érzelemszabályozási ajánlataik Magyarországon a COVID-19-pandémia idején. ELKH Társadalomtudományi Kutatóközpont, Budapest, pp. 23-38.

Farkas, Xénia (2022) Vizualitás és érzelemszabályozási ajánlatok a COVID-19 járvány első és második szakaszában. In: Érzelmek és járványpolitizálás : Politikai érzelemmenedzserek és érzelemszabályozási ajánlataik Magyarországon a COVID-19-pandémia idején. ELKH Társadalomtudományi Kutatóközpont, Budapest, pp. 56-81.

Merkovity, Norbert and Bene, Márton and Farkas, Xénia (2021) Hungary. In: Political Communication and COVID-19. Routledge, Abingdon, pp. 269-279. ISBN 9780367636791; 9780367636838; 9781003120254

Bene, Márton and Farkas, Xénia and Burai, Krisztina (2021) Same Strategy, but Different Content. Hungarian Parties’ Facebook Campaign During the 2019 EP Election. In: Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election. Palgrave Macmillan, Cham, London, pp. 119-134. ISBN 9783030738518

Bene, Márton and Farkas, Xénia and Merkovity, Norbert (2020) Válságcsörték – A koronavírus-válság kormányzati, ellenzéki és médiakommunikációja. In: Vírusba oltott politika. Napvilág Kiadó, Budapest, pp. 151-166. ISBN 9789633384657

This list was generated on Fri Mar 21 14:33:31 2025 CET.