REAL

Items where Author is "Hercz, Mária"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Jump to: Article
Number of items: 15.

Article

Zewude, Girum Tareke and Hercz, Mária (2024) Does Work Task Motivation Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being? PSIHOLOGIJA, 57 (2). pp. 129-153. ISSN 0048-5705

Zewude, Girum Tareke and Alemu, Yikunoamlak Mesfin and Sadouki, Fatiha and Ayele, Abate Getahun and Goraw, Solomon and Segon, Tesfaye and Hercz, Mária (2024) A serial mediation model of Big 5 personality traits, emotional intelligence, and psychological capital as predictors of teachers' professional well-being. ACTA PSYCHOLOGICA, 250. No. 104500. ISSN 0001-6918

Zewude, Girum Tareke and Sisay, Demissew Beyene and Belayneh, Taye and Sadouki, Fatiha and Hercz, Mária (2023) COVID-19 Stress and Teachers Well-Being: The Mediating Role of Sense of Coherence and Resilience. EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 13 (1). pp. 1-22. ISSN 2174-8144

Zewude, Girum Tareke and Hercz, Mária (2022) Psychometric Properties and Measurement Invariance of the PERMA Profiler in an Ethiopian Higher Education Setting. PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 146 (2). pp. 209-236. ISSN 1392-0340

Zewude, Girum Tareke and Hercz, Mária (2022) The Role of Positive Psychological Capital in the Prediction of Teachers’ Well-being Mediated Through Motivation: A Review of Literature. ATHENS JOURNAL OF HEALTH AND MEDICAL SCIENCES, 9 (4). pp. 245-264. ISSN 2653-9411

Zewude, Girum Tareke and Hercz, Mária and Duong, Thi Ngoc Ngan and Pozsonyi, Ferenc (2022) Teaching and Student Evaluation Tasks: Cross-Cultural Adaptation, Psychometric Properties and Measurement Invariance of Work Tasks Motivation Scale for Teachers. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 11 (4). pp. 2243-2263. ISSN 2165-8714

Zewude, Girum Tareke and Hercz, Mária (2021) Psychological Capital and Teacher Well-being: The Mediation Role of Coping with Stress. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 10 (3). pp. 1227-1245. ISSN 2165-8714

Hercz, Mária and Pozsonyi, Ferenc (2019) Assessment and Feedback as a Factor of Teachers’ Wellbeing. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT - NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT = TRAINING AND PRACTICE - JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, 17 (1). pp. 151-162. ISSN 1589-519-x (nyomtatott); 2064-4027 (online)

Hercz, Mária and Ledniczki, Kinga Melinda (2017) Tanítható? Tanulható? A tanulás tanítása = Learning to learn. GRADUS, 5 (1). pp. 74-86. ISSN 2064-8014

Hercz, Mária and Takács, Nikolett (2016) Óvodapedagógus és tanító szakos elsőévesek pedagógus példaképei a társadalmilag elvárt személyiségjegyek tükrében. GRADUS, 3 (2). pp. 397-404. ISSN 2064-8014

Hercz, Mária and Sántha, Kálmán (2009) Pedagógiai terek iskolai implementációja. Architektúra és funkcionális terek a mindennapok pedagógiai világában. Iskolakultúra, 19 (9). pp. 78-94. ISSN 1215-5233

Hercz, Mária (2008) Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1. Finnország, Hollandia, Németország és az Egyesült Királyság példája. Iskolakultúra, 18 (3-4). pp. 96-123. ISSN 1215-5233

Hercz, Mária (2008) Professzionális tanárképzés és -továbbképzés az európai unióban 2. Finnország, Hollandia, Németország és az Egyesült Királyság példája. Iskolakultúra, 18 (5-6). pp. 50-65. ISSN 1215-5233

Hercz, Mária (2005) Lehetőség a nevelőmunka minőségi értékelésére. Iskolakultúra, 15 (4). pp. 102-107. ISSN 1215-5233

Hercz, Mária (2003) A távoktatás lehetősége és szükségessége a pedagógusok továbbképzésében. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 3 (2). pp. 101-109. ISSN 1587-8694

This list was generated on Tue Dec 16 10:31:56 2025 CET.