Number of items: 7.
Article
Nagy, Anett and Kalmár, Magda and Mária Beke, Anna and Gráf, Rózsa and Horváth, Endre
(2019)
Intelligence and executive functions in 9–10 year-old preterm children born with very low and extremely low birth weight.
Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 20 (4).
pp. 421-440.
ISSN 1419-8126
Nagy, Anett and Beke, Anna Mária and Cserjési, Renáta and Gráf, Rózsa and Kalmár, Magda
(2018)
Az extrém kis születési súlyú koraszülöttek
fejlődésének követése az óvodáskor végéig a perinatalis szövődmények
tükrében = Follow-up study of extremely low birth weight preterm infants to preschool age
in the light of perinatal complications.
Orvosi Hetilap, 159 (41).
pp. 1672-1679.
ISSN 0030-6002
Nagy, Anett and Beke, Anna Mária and Gráf, Rózsa and Kalmár, Magda
(2017)
Extrém kis súlyú koraszülöttek kisgyermekkori fejlődése és a fejlődés háttértényezői.
Alkalmazott pszichológia, 17 (3).
pp. 37-56.
ISSN 1419-872X
Sipos, Lilla and Pers, Mengel Benedicte and Kalmár, Magda and Tóth, Ildikó and Krishna, Sandeep and Jensen, Mogens H. and Semsey, Szabolcs
(2013)
Comparative Network Analysis of Preterm vs. Full-Term Infant-Mother Interactions.
PLOS ONE, 8 (6).
pp. 1-10.
ISSN 1932-6203
Kalmár, Magda
(2002)
Az intelligencia alakulása gyermekkorban: egy 10 éves longitudinális vizsgálat módszertani tanulságai = The Development of Intelligence in Childhood: Methodological Implications of a 10-year Longitudinal Study.
Magyar Pszichológiai Szemle, 57 (1).
pp. 171-209.
ISSN 0025-0279
Kalmár, Magda and Boronkainé Rácz, Judit
(1991)
Az otthon mint tanulási környezet: Koraszülött és idôre született gyerekek értelmi fejlôdésének összehasonlító vizsgálata a családi feltételek tükrében.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 11 (2).
pp. 251-278.
ISSN 0230-0508
Monograph
Kalmár, Magda and Csiky, Erzsébet and Gervai, Judit and Kovács, Anna and Kucseráné Gráf, Rózsa and Medgyesi, Patricia and Mlinkó, Renáta and Ney, Krisztina
(2008)
Az értelmi fejlődés, a viselkedésszervezés egyidejű és longitudinális összefüggésmintázatai a perinatális rizikó és a környezeti feltételek függvényében: koraszülött és időre született gyerekek követése iskoláskorig = Concurrent and longitudinal patterns of mental and behavioural development in function of perinatal risk and environmental background: follow-up of preterm and full-term children into school age.
Project Report.
OTKA.
This list was generated on Mon Mar 31 09:55:27 2025 CEST.