REAL

Items where Author is "Kisfalusi, Dorottya"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 24.

Article

Hermann, Zoltán and Horváth, Hedvig and Kisfalusi, Dorottya (2024) Are separate classrooms inherently unequal? The effect of within-school sorting on the socioeconomic test score gap in Hungary. ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW, 103. No.-102582. ISSN 0272-7757

Kisfalusi, Dorottya and Hermann, Zoltán and Keller, Tamás (2024) Discrimination in track recommendation but not in grading: experimental evidence among primary school teachers in Hungary. EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW, 20. pp. 1-15. ISSN 0266-7215

Kisfalusi, Dorottya (2023) Are Equally Competent Roma-minority Students Perceived as Less Smart Than Their non-Roma Classmates? Ethnic Differences in Teachers’ Ability Attributions. JOURNAL FOR MULTICULTURAL EDUCATION. pp. 1-29. ISSN 2053-535X (In Press)

Kisfalusi, Dorottya (2023) Roma students’ academic self-assessment and educational aspirations in Hungarian primary schools. BRITISH JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. pp. 1-17. ISSN 0142-5692

Hermann, Zoltán and Kisfalusi, Dorottya (2023) School segregation, student achievement, and educational attainment in Hungary. INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPARATIVE SOCIOLOGY. ISSN 0020-7152

Radó, Márta K. and Kisfalusi, Dorottya and Laverty, Anthony A. and van Lenthe, Frank J. and Been, Jasper V. and Takács, Károly (2023) Socio‐Economic Inequalities in Smoking and Drinking in Adolescence: Assessment of Social Network Dynamics. ADDICTION. pp. 1-11. ISSN 0965-2140 (print); 1360-0443 (online)

Kisfalusi, Dorottya and Hooijsma, Marianne and Huitsing, Gijs and Veenstra, René (2022) How dislike and bullying co‐develop: A longitudinal study of negative relationships among children. SOCIAL DEVELOPMENT. ISSN 0961-205X

Estévez, José Luis and Kisfalusi, Dorottya and Takács, Károly (2022) More than one’s negative ties: The role of friends’ antipathies in high school gossip. SOCIAL NETWORKS, 70. pp. 77-89. ISSN 0378-8733

Kisfalusi, Dorottya and Susánszky, Pál and Susánszky, Éva (2022) Nehezen elérhető csoportok és szegregáció vizsgálata a hálózati méretgenerátor módszerével: egy magyarországi vizsgálat tanulságai = Estimating the size of hard-to-reach subpopulations and segregation with the network scale-up method: lessons from a Hungarian survey. SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 32 (4). pp. 70-91. ISSN 1216-2051

Hooijsma, Marianne and Kisfalusi, Dorottya and Huitsing, Gijs and Dijkstra, Jan Kornelis and Flache, Andreas and Veenstra, René (2021) Crossing ethnic boundaries? A social network investigation of defending relationships in schools. GROUP PROCESSES & INTERGROUP RELATIONS. ISSN 1368-4302 (print); 1461-7188 (online)

Kisfalusi, Dorottya and Janky, Béla and Takács, Károly (2021) Grading in Hungarian Primary Schools: Mechanisms of Ethnic Discrimination against Roma Students. EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW. pp. 1-19. ISSN 0266-7215 (print); 1468-2672 (online)

Kristóf, Luca and Kisfalusi, Dorottya and Vit, Eszter (2021) Political homophily in cultural reputational networks. POETICS. ISSN 0304-422X

Kisfalusi, Dorottya and Pál, Judit and Boda, Zsófia (2020) Bullying and victimization among majority and minority students: The role of peers’ ethnic perceptions. SOCIAL NETWORKS, 60. pp. 48-60. ISSN 0378-8733

Bartus, Tamás and Kisfalusi, Dorottya and Koltai, Júlia (2019) Logisztikus regressziós együtthatók összehasonlítása. STATISZTIKAI SZEMLE, 97 (3). pp. 221-240. ISSN 0039-0690

Kisfalusi, Dorottya and Neumann, Eszter and Takács, Károly (2019) Ethnic Integration and Interethnic Relations in Schools. INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, 5 (4). pp. 4-17. ISSN 2416-089X

Bartus, Tamás and Kisfalusi, Dorottya and Koltai, Júlia (2019) Logisztikus regressziós együtthatók összehasonlítása. STATISZTIKAI SZEMLE, 97 (3). pp. 221-240. ISSN 0039-0690

Kisfalusi, Dorottya (2018) Az exponenciális random gráf modellek bemutatása: Egy iskolai osztály baráti hálózatának modellezése. SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 28 (2). pp. 75-88. ISSN 1216-2051

Kisfalusi, Dorottya and Janky, Béla and Takács, Károly (2018) Double Standards or Social Identity? The Role of Gender and Ethnicity in Ability Perceptions in the Classroom. JOURNAL OF EARLY ADOLESCENCE. pp. 1-36. ISSN 0272-4316

Kisfalusi, Dorottya and Takács, Károly (2018) A pletyka és a reputáció összefüggései középiskolai osztályközösségekben. SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 28 (1). pp. 83-104. ISSN 1216-2051

Kisfalusi, Dorottya (2016) The quality of inter- and intra-ethnic friendships among roma and non-roma students in Hungary. CORVINUS JOURNAL OF SOCIOLOGY AND SOCIAL POLICY, 7 (1). pp. 3-26. ISSN 2061-5558

Book Section

Hermann, Zoltán and Kisfalusi, Dorottya (2023) Iskolai szegregáció, tanulói teljesítmény és iskolai továbbhaladás Magyarországon. In: Munkaerőpiaci tükör 2022. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat, Budapest, pp. 88-94.

Susánszky, Pál and Kisfalusi, Dorottya and Susánszky, Éva (2022) A társadalmi integráltság és a veszélyészlelés összefüggéseinek vizsgálata. In: Magyar Lelkiállapot 2021: Család- egészség - közösség. Hungarostudy 2021 Tanulmányok . Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Budapest, pp. 433-451. ISBN 978-615-6447-05-0

Susánszky, Éva and Susánszky, Pál and Kisfalusi, Dorottya (2022) A társas kapcsolatok szerepe a szubjektív jollét és az egészségi állapot alakulásában. In: Magyar Lelkiállapot 2021: Család- egészség - közösség. Hungarostudy 2021 Tanulmányok . Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Budapest, pp. 397-415. ISBN 978-615-6447-05-0

Kisfalusi, Dorottya and Takács, Károly and Pál, Judit (2019) Gossip and Reputation in Adolescent Networks. In: The Oxford Handbook of Gossip and Reputation. Oxford University Press, Oxford, pp. 359-379. ISBN 9780190494087

This list was generated on Sun Mar 23 06:50:53 2025 CET.