REAL

Items where Author is "Pintér, Lilla"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 15.

Article

Pintér, Lilla (2018) The acquisition of asserted, presupposed, and pragmatically implied exhaustivity in Hungarian. Acta Linguistica Academica, 65 (2-3). pp. 353-383. ISSN 2559-8201

Pintér, Lilla (2016) A kísérletes módszertan térnyerése az elméleti nyelvészetben. MAGYAR TUDOMÁNY, 177 (7). pp. 790-797. ISSN 0025-0325

Pintér, Lilla (2016) A kontextuális tényezők szerepe a szerkezeti fókusz óvodáskori értelmezésében. NYELVTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK, 112. pp. 365-387. ISSN 0029-6791

Pintér, Lilla (2011) Obviáció a magyar nyelvben. MAGYAR NYELVŐR. pp. 97-106. ISSN 0025-0236

Pintér, Lilla (2009) A mondatértékű bővítmények típusai a magyar nyelvben. MAGYAR NYELVŐR. pp. 480-491. ISSN 0025-0236

Book Section

Surányi, Balázs and Pintér, Lilla (2020) The Acquisition of Prosodic Focus-Identification: The Role of Variation in Focus-Marking. In: Proceedings of the 44th annual Boston University Conference on Language Development. Annual Boston University Conference on Language Development (44). Cascadilla Press, Somerville (MA), pp. 648-661. ISBN 978-1-57473-057-9

Pintér, Lilla (2017) A fókusz nélküli mondatok kimerítő értelmezése magyar anyanyelvű gyermekeknél és felnőtteknél. In: Általános nyelvészeti tanulmányok 29: Kísérletes nyelvészet. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 287-301. ISBN 978 963 45 4072 4

Pintér, Lilla (2016) A magyar szerkezeti fókusz kimerítő értelmezésének kísérletes vizsgálata. In: Studia Varia – Tanulmánykötet. Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Budapest, pp. 191-212.

Gerőcs, Mátyás and Pintér, Lilla (2015) A gyerekek mindig "pontosan" értik a számneveket? In: Lingdok 14. Szegedi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 45-60.

Gerőcs, Mátyás and Pintér, Lilla (2014) Hogyan értik a magyar gyerekek a számneveket? In: LingDok13: Nyelvészdoktoranduszok dolgozatai. SZTE Nyelvtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 87-107.

Gerőcs, Mátyás and Pintér, Lilla (2014) How do Hungarian preschoolers interpret number words? In: ConSOLE. Leiden University Press, Leiden, pp. 104-122.

Pintér, Lilla (2011) Obviáció a többszörösen összetett mondatokban. In: Nyelv-Irodalom-Esztétikum. Opuscula Litteraria (3). Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Piliscsaba, pp. 226-234.

Conference or Workshop Item

Pintér, Lilla (2016) A csak partikula értelmezése óvodáskorban. In: LingDok 15: Nyelvészdoktoranduszok dolgozatai , 2014. november 20-21., Szeged.

Pintér, Lilla (2016) Preschoolers' interpretation of the focus particle csak 'only' in Hungarian. In: 23rd Conference of the Student Organization of Linguistics in Europe (ConSOLE XXIII), 2015. január 7-9., Párizs.

Book

Surányi, Balázs and Madarász, Levente and Gyuris, Beáta and Molnár, Cecília Sarolta and Mády, Katalin and Reichel, Uwe D. and Szalontai, Ádám and Káldi, Tamás and Babarczy, Anna and Bíró, Tamás and Hunyadi, László and Varga, Vera and Perlusz, Andrea and Csépe, Valéria and Gervain, Judit and Winkler, István and Lukács, Ágnes and Tauzin, Tibor and Gergely, György and Pintér, Lilla and Bánréti, Zoltán and Pajkossy, Péter and Kemény, Ferenc and Zimmer, Márta and Kas, Bence and Józsa, Fruzsina and Hoffmann, Ildikó and Tóth, László and Gosztolya, Gábor and Szatlóczki, Gréta and Vincze, Veronika and Kárpáti, Eszter and Pákáski, Magdolna and Kálmán, János and Mészáros, Éva (2017) Általános nyelvészeti tanulmányok XXIX. - Kísérletes nyelvészet. Általános Nyelvészeti Tanulmányok, 29. . Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 45 4072 4

This list was generated on Sat Mar 22 03:38:09 2025 CET.