REAL

A magyar és balkáni fővárosok közúti elérhetőségének területi összefüggései

Kovács, Áron (2018) A magyar és balkáni fővárosok közúti elérhetőségének területi összefüggései. KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE, 68 (5). pp. 34-44. ISSN 0023-4362

[img]
Preview
Text
PDFsam_34KTSZ 2018_05_végleges.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB) | Preview

Abstract

A vizsgálatok fókuszában a fővárosok közúti elérhetősége szerepelt. Az elemzések alapját a Hansen-féle gravitációs modell adta. A kutatás során a különböző elérhetőséggel rendelkező országok csoportokba rendezése történt meg az ország mérete és elhelyezkedése alapján. Így a következő csoportok alakultak ki: sajátságos területű országok (Horvátország és Görögország), centrikus (Magyaroroszág, Szerbia, Bosznia és Hercegovina és Albánia) és perifériális fővárosokkal rendelkező országok (Románia és Bulgária), valamint kis területtel rendelkező országok (Montenegró, Koszovó, Macedónia és Szlovénia). Az elérhetőségi és helyzetpotenciál elemzések eredményei alátámasztották azt a feltételezést, hogy a magyar főváros közúti elérhetősége a legjobb a felsorolt országok között.

Item Type: Article
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TE Highway engineering. Roads and pavements / közlekedésmérnöki, útépítési technika
Depositing User: Zsanett Kun
Date Deposited: 27 Apr 2020 07:25
Last Modified: 27 Apr 2020 07:26
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/108321

Actions (login required)

Edit Item Edit Item