REAL

Érzelmi intelligencia és érzelemészlelés alsó tagozaton = Emotional intelligence and emotional perception elementary school

Bakó, Patrícia (2019) Érzelmi intelligencia és érzelemészlelés alsó tagozaton = Emotional intelligence and emotional perception elementary school. GRADUS, 6 (3). pp. 1-10. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2019_3_ART_001_Bako.pdf

Download (584kB) | Preview

Abstract

Az érzelmek kifejezése és észlelése a hétköznapok során is elengedhetetlen . fontossággal bír. Számos kutatás is alátámasztotta, hogy az érzelmileg intelligens emberek sikeresebbek, boldogabbak, valamint az életük is kiegyensúlyozottabb. Kíváncsi voltam, hogy e kompetenciaterület alsó tagozatos korban milyen fejlett, adott érzelmeket milyennek észlelnek a gyerekek, ugyanakkor — észlelésüket — mennyire — lehet érzékenyíteni. Egy negyedikes osztálynak tartottam négy foglalkozást, amelyeken olyan feladatokat végeztünk, amelyek segítségével igyekeztem érzelmi észlelésüket érzékenyíteni. Két mérést végeztem, kutatásom elején és végén. Eredményeim alátámasztják, hogy a gyerekek érzelem-felismerése fejlődött. Célom felhívni a figyelmet erre a nem elhanyagolandó kompetenciaterületre, hogy a pedagógiai munka során még nagyobb hangsúlyt fektessünk rá.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: érzelmi intelligencia, érzelemészlelés, érzékenyítés, alsó tagozat
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 09 Jun 2020 16:20
Last Modified: 09 Jun 2020 16:20
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/109434

Actions (login required)

Edit Item Edit Item