Berényi, Eszter (2022) Számít a fenntartó? Egyházi „kisgimnáziumok” és felvételizőik. EDUCATIO, 31 (3). pp. 374-391. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p374.pdf Download (286kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a hat- és nyolcosztályos, egyházi fenntartású gimnáziumoknak a magyarközoktatás struktúrájában betöltött pozíciójával és az ezekbe az iskolákbajelentkezők jellegzetességeivel foglalkozik. Bemutatja a közelmúlt legfontosabbváltozásait is, az egyházi iskolák térnyerését ezen az iskolatípuson belül.Ezenkívül egy középiskolaválasztás előtt álló szülőkkel készült kérdőíveskutatás eredményeinek segítségével azt a kérdést járja körül, hogy kik, honnanés hogyan rekrutálódnak azok, akik ebbe az iskolatípusba jelentkeznek. Azeredmények alapján az egyházi, illetve más fenntartású iskolákba jelentkezőkközött kitapintható néhány lényeges különbség az iskolák egyes társadalmifunkcióival kapcsolatban vallott nézetekkel, a kisgimnáziumi jelentkezés konkrétokaival, valamint a felkészülési szokásokkal kapcsolatban is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Oct 2022 10:33 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/152296 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |