REAL

A csatornatípusok szerepe a hazai ruhavásárlási folyamatokban

Taralik, Krisztina and Kozák, Tamás and Molnár, Zsolt (2022) A csatornatípusok szerepe a hazai ruhavásárlási folyamatokban. STATISZTIKAI SZEMLE, 100 (11). pp. 1055-1080. ISSN 0039-0690

[img]
Preview
Text
2022_11_1055.pdf

Download (534kB) | Preview

Abstract

Az ügyfélélmény felöleli egy vállalat kínálatának minden egyes részletét, és meg kell jelennie a vásárlói interakció teljes folyamatában: ki kell terjednie a vásárlást megelőző szakasztól a vásárláshoz közvetlenül kapcsolódó eseményeken át a vásárlást követő szolgáltatásokra is. Az omnichannel stratégia lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bárhol és bármikor vásároljanak a különböző csatornákon keresztül, zökkenőmentes vásárlási élményt biztosítva számukra. Az ügyfél az igényei alapján választhatja ki az elvárásainak leginkább megfelelő csatornakombinációt, ami eltérő csatornahasználati mintákat eredményez. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ruhavásárlással kapcsolatos attitűdök alapján szegmentált vásárlói csoportok csatornapreferenciáit – a hagyományos boltok, valamint a kis és a nagy képernyős online csatornák használatában – a teljes vásárlási döntés egyes szakaszaiban. Vizsgált mintánkban a válaszadók jelentős része még mindig a hagyományos („offline”) csatornát preferálja a ruhavásárlás teljes folyamata során. Az online csatornák használata elsősorban a ruhavásárlást megelőző szakaszra jellemző, ami a vásárlási attitűd alapján elkülönített vásárlói csoportok közül csak egyetlen csoportnál jelent meg markánsan.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 16 Jan 2023 07:51
Last Modified: 16 Jan 2023 07:58
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/156555

Actions (login required)

Edit Item Edit Item