Taralik, Krisztina and Kozák, Tamás and Molnár, Zsolt (2022) A csatornatípusok szerepe a hazai ruhavásárlási folyamatokban. STATISZTIKAI SZEMLE, 100 (11). pp. 1055-1080. ISSN 0039-0690
|
Text
2022_11_1055.pdf Download (534kB) | Preview |
Abstract
Az ügyfélélmény felöleli egy vállalat kínálatának minden egyes részletét, és meg kell jelennie a vásárlói interakció teljes folyamatában: ki kell terjednie a vásárlást megelőző szakasztól a vásárláshoz közvetlenül kapcsolódó eseményeken át a vásárlást követő szolgáltatásokra is. Az omnichannel stratégia lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bárhol és bármikor vásároljanak a különböző csatornákon keresztül, zökkenőmentes vásárlási élményt biztosítva számukra. Az ügyfél az igényei alapján választhatja ki az elvárásainak leginkább megfelelő csatornakombinációt, ami eltérő csatornahasználati mintákat eredményez. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ruhavásárlással kapcsolatos attitűdök alapján szegmentált vásárlói csoportok csatornapreferenciáit – a hagyományos boltok, valamint a kis és a nagy képernyős online csatornák használatában – a teljes vásárlási döntés egyes szakaszaiban. Vizsgált mintánkban a válaszadók jelentős része még mindig a hagyományos („offline”) csatornát preferálja a ruhavásárlás teljes folyamata során. Az online csatornák használata elsősorban a ruhavásárlást megelőző szakaszra jellemző, ami a vásárlási attitűd alapján elkülönített vásárlói csoportok közül csak egyetlen csoportnál jelent meg markánsan.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 16 Jan 2023 07:51 |
Last Modified: | 16 Jan 2023 07:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/156555 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |