REAL

A karantén körülmények speciális pedagógiai eszközei

Nagyné Hegedűs, Anita (2022) A karantén körülmények speciális pedagógiai eszközei. DELIBERATIONES, 15 (1). pp. 109-116. ISSN 1789-8919 (nyomtatott); 2786-1562 (online)

[img]
Preview
Text
a-karantn-krlmnyek-specilis-pedaggiai-eszkzei.pdf

Download (290kB) | Preview

Abstract

A COVID-19 világjárvány jelentős, az egyének mindennapi életére erőteljes befolyással bíró változásokat eredményezett. A bizonytalanságérzést fokozó hivatalos intézkedések, korlátozások, a megszokott életforma felborításával erős stresszforrást képeztek. A kijárási korlátozások, a home office és az online tanulás eredményeként megváltozott az egyének és ezáltal a családok napi ritmusa, életvezetése, kapcsolattartási, tanulási és munkamódja. Empirikus kutatási eredmények alapján igazolható, hogy az online oktatásra való odafigyelés mellett az „offline visszaállás” segítése is alapvető szükségességű az egyének életében. E cél megvalósítása mindenképpen igényli a hagyományostól eltérő, speciális pedagógiai eszközök bevonását, tudatos alkalmazását a pedagógiai folyamatban. Jelen munkában néhány vonatkozó empirikus eredmény áttekintése mellett az offline foglalkozásokhoz használható speciális pedagógiai eszközök bemutatására is sor kerül.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: játék, karantén, mese, speciális pedagógia
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Feb 2023 13:16
Last Modified: 15 Feb 2023 13:16
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/159177

Actions (login required)

Edit Item Edit Item