Tóth, Zsuzsanna Eszter and Surman, Vivien (2020) Szolgáltatásminőség keretrendszer kialakítása és fejlesztése - egy felsőoktatási tantárgy példája. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (2). pp. 2-22. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2020n2a1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A felsőoktatás fokozódó társadalmi-gazdasági szerepének és az intenzívebbé váló hazai és nemzetközi versenynek köszönhetően az intézmények menedzsmentje egyre inkább felismeri, hogy ahhoz, hogy az intézményi szolgáltatásokat igénybe vevők elvárásait a lehető legteljesebb mértékben ki tudják elégíteni, különböző menedzsmentmódszerek, köztük minőségmenedzsment-módszerek alkalmazása válik szükségessé. Jelen tanulmány célja a szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési törekvések bemutatása olyan projektfeladat-kurzusok esetében, amelyek nem részei a rendszeres, szemeszter végi értékeléseknek – hagyományos kurzusoktól eltérő jellegzetességeiknek köszönhetően. A PDCA-filozófiát követve a szerzők kvantitatív és kvalitatív elemzéseinek célja, hogy a hallgatóktól és a konzulensektől származó visszajelzéseket felhasználva fejlesszék a konzultációs és az azt támogató folyamatokat, továbbá megfelelő inputokat szolgáltassanak az alkalmazott szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési módszertan fejlesztéséhez is. Ehhez az elmúlt két év során gyűjtött tapasztalataikat foglalják össze, és vázolják a továbblépés lehetőségeit.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, szolgáltatásminőség, kurzusértékelés, PDCA |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Apr 2023 09:10 |
Last Modified: | 13 Apr 2023 09:10 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163751 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |