REAL

Szolgáltatásminőség keretrendszer kialakítása és fejlesztése - egy felsőoktatási tantárgy példája

Tóth, Zsuzsanna Eszter and Surman, Vivien (2020) Szolgáltatásminőség keretrendszer kialakítása és fejlesztése - egy felsőoktatási tantárgy példája. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (2). pp. 2-22. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT_2020n2a1.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A felsőoktatás fokozódó társadalmi-gazdasági szerepének és az intenzívebbé váló hazai és nemzetközi versenynek köszönhetően az intézmények menedzsmentje egyre inkább felismeri, hogy ahhoz, hogy az intézményi szolgáltatásokat igénybe vevők elvárásait a lehető legteljesebb mértékben ki tudják elégíteni, különböző menedzsmentmódszerek, köztük minőségmenedzsment-módszerek alkalmazása válik szükségessé. Jelen tanulmány célja a szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési törekvések bemutatása olyan projektfeladat-kurzusok esetében, amelyek nem részei a rendszeres, szemeszter végi értékeléseknek – hagyományos kurzusoktól eltérő jellegzetességeiknek köszönhetően. A PDCA-filozófiát követve a szerzők kvantitatív és kvalitatív elemzéseinek célja, hogy a hallgatóktól és a konzulensektől származó visszajelzéseket felhasználva fejlesszék a konzultációs és az azt támogató folyamatokat, továbbá megfelelő inputokat szolgáltassanak az alkalmazott szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési módszertan fejlesztéséhez is. Ehhez az elmúlt két év során gyűjtött tapasztalataikat foglalják össze, és vázolják a továbblépés lehetőségeit.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: felsőoktatás, szolgáltatásminőség, kurzusértékelés, PDCA
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Apr 2023 09:10
Last Modified: 13 Apr 2023 09:10
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/163751

Actions (login required)

Edit Item Edit Item