Balogh, Andrea (2019) A játéknyelvi szókincset befolyásoló tényezők. In: Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2019 : XIII. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest, pp. 21-33. ISBN 9789639074811
|
Text
kotet_2019_21-33.pdf - Published Version Download (425kB) | Preview |
Abstract
A videójátékok szókincse, bár egyre gyakrabban kerül be a köznyelvi formák közé (például avatár, szintlépés), még döntően egy zárt csoportnyelvhez tartozik, amelyen belül a különböző játékok eltérő szókészlettel rendelkeznek. A hosszú távú célom egy olyan alapkutatás öszszeállítása, ami segít bemutatni és előkészíteni a további nyelvi kutatásokhoz ezt a nyelvileg izgalmas és sokszínű szubkultúrát. A videójátékok nyelvi környezetének sajátosságait figyelembe véve azt a kutatási kérdést tettem fel ebben a tanulmányban, hogy tetten érhetőek-e szókincset befolyásoló tényezők a játékosok és a tartalomgyártók írott szövegeiben. Ennek érdekében a gamer kultúrához kapcsolódó online cikkeket és Youtube-kommenteket vizsgáltam egyrészt egy szólista alapján, másrészt statisztikai módszerekkel. A külső befolyásoló tényezők közül a nyelvválasztást és a játéktípust emeltem ki, mivel ez a kettő megjelenhet áttételesen a játékosok más területen zajló kommunikációjában is.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Oct 2023 10:22 |
Last Modified: | 19 Oct 2023 11:37 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/176587 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |