REAL

A Narrative Assessment Protocol módszertanának adaptálási lehetőségei a magyar nyelvre

Murányi, Sarolta (2024) A Narrative Assessment Protocol módszertanának adaptálási lehetőségei a magyar nyelvre. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1). pp. 22-42. ISSN 2060-0623

[img] Text
ANYP_XVII_2024_1_2.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (726kB) | Request a copy

Abstract

A narratív készség vizsgálatára a nemzetközi szakirodalomban számos példa található, ennek ellenére magyar nyelven még nem áll rendelkezésre ilyen mérőeljárás. A tanulmány az angol nyelvű, narratív készséget mérő Narrative Assessment Protocol pontozási rendszerének magyar nyelvű adaptálását mutatja be. Az angol nyelvű protokoll módszertanát követő vizsgálatban 48 óvodás (3–6 évesek) vett rész. A kísérlet elemzési szempontjai között az elmesélt történetek struktúrájának, kronológiájának, időbeliségének a vizsgálata és a történetegységek elemzése szerepelt. Az eredmények alapján elmondható, hogy a Narrative Assessment Protocol makroszerkezetre vonatkozó szempontjai jól használhatók magyar nyelven is.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 26 Apr 2024 09:03
Last Modified: 26 Apr 2024 09:03
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193372

Actions (login required)

Edit Item Edit Item