Murányi, Sarolta (2024) A Narrative Assessment Protocol módszertanának adaptálási lehetőségei a magyar nyelvre. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1). pp. 22-42. ISSN 2060-0623
Text
ANYP_XVII_2024_1_2.pdf Restricted to Repository staff only Download (726kB) | Request a copy |
Abstract
A narratív készség vizsgálatára a nemzetközi szakirodalomban számos példa található, ennek ellenére magyar nyelven még nem áll rendelkezésre ilyen mérőeljárás. A tanulmány az angol nyelvű, narratív készséget mérő Narrative Assessment Protocol pontozási rendszerének magyar nyelvű adaptálását mutatja be. Az angol nyelvű protokoll módszertanát követő vizsgálatban 48 óvodás (3–6 évesek) vett rész. A kísérlet elemzési szempontjai között az elmesélt történetek struktúrájának, kronológiájának, időbeliségének a vizsgálata és a történetegységek elemzése szerepelt. Az eredmények alapján elmondható, hogy a Narrative Assessment Protocol makroszerkezetre vonatkozó szempontjai jól használhatók magyar nyelven is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Apr 2024 09:03 |
Last Modified: | 26 Apr 2024 09:03 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/193372 |
Actions (login required)
Edit Item |