REAL

A városmarketing és a gazdasági szerkezetváltás összefüggései Manchesterben = City marketing in the context of economic restructuring in Manchester

Nagy, A. Júlia (2015) A városmarketing és a gazdasági szerkezetváltás összefüggései Manchesterben = City marketing in the context of economic restructuring in Manchester. Tér és Társadalom, 29 (4). pp. 97-116. ISSN 2062-9923

[img]
Preview
Text
2693-8088-1-PB.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (786kB) | Preview

Abstract

Annak ellenére, hogy a településmarketing vagy városmarketing egy aránylag új kutatási téma a tudományos világban, éveken át alkalmazták helyek, városok vagy akár nemzetek promotálására és fejlesztésére. A városmarketing az 1980-as évektől kezdődően került előtérbe, amikor a gyáripar hanyatlását követően új gazdasági tevékenységek jelentek meg, módosultak a városfejlesztés lehetőségei és a települések adottságai a versenyképesség mozgatóerejévé váltak. Ennek következtében a városmarketing nagyobb jelentőséget kapott és jelenleg már fontos részét képezi a városfejlesztési politikáknak és városmenedzsmentnek. De hogyan is történik a városmarketing a gyakorlatban? A folyamat jól észlelhető, főleg a volt ipari városok esetében, ahol gyakori törekvések irányulnak az elvesztett, hagyományos ipari tevékenységek okozta hátrányok megoldására, befektetések vonzása és a turizmus fejlesztése által. Egy klasszikus példa erre a folyamatra az Egyesült Királyság egyik legnagyobb városa, Manchester. A tanulmány röviden bemutatja a városmarketing elméleti hátterét, ennek szerepét a településfejlesztésben. A cikk ezután a városmarketing szerepét, eszközeit és megvalósítását vizsgálja Nagy-Manchester városrégióban. Mindezt a városvezetésben és a városmarketingben részt vevő szereplőkkel készített mélyinterjú-sorozat eredményeivel vetem össze. A kutatásból kiderül, hogy a városrégió szintje nehézségeket okoz az egységes márka kialakításában, a helyi márkázás szempontjából töredezett városfejlesztés észlelhető.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: városmarketing; gazdasági szerkezet; szerkezetváltás; Manchester
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GF Human ecology. Anthropogeography / gazdasági-társadalmi földrajz > GF1 Settlement geography / településföldrajz
H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD2 Land use / földhasználat > HD21 Regional economics / regionális gazdaság
Depositing User: György Váradi
Date Deposited: 15 Jan 2016 11:11
Last Modified: 31 Mar 2016 23:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/32350

Actions (login required)

Edit Item Edit Item