Faragó, Boglárka and Soltész, Péter and Pléh, Csaba (2016) Az IKT-használat jellegzetességeinek vizsgálata főiskolások körében. Magyar Pszichológiai Szemle, 71 (1). pp. 57-72. ISSN 0025-0279
|
Text
0016.2016.71.1.3.pdf Download (187kB) | Preview |
Abstract
Háttér és célok: Az IKT-eszközök használatára vonatkozó eddigi vizsgálatok az IKT-használat különböző területeit tárták fel, mint például információszerzés, kapcsolattartás, kommunikáció, tanulás stb. (Krajcsi, Kovács és Pléh, 2001; Csepeli és Prazsák, 2010). Hogy mire is használjuk az IKT-eszközöket és különösen az internetet, az nagyban függ az életkortól is, bár a feltételezésekkel ellentétben a kutatások eredményei szerint nem a digitális bennszülöttek ezen eszközök professzionális felhasználói. Vizsgálatunk kérdései, amelyekre jelen cikkben kitérünk, hogy milyen attitűdjeik vannak a főiskolás korosztálynak a számítógépekkel kapcsolatban, mely eszközöket mennyi ideje ismerik, valamint milyen területei vannak a főiskolások IKT-használatának, mennyire használja ki ez a korosztály az online terület adta lehetőségeket, és hogyan alkalmazzák ezeket az IKT-eszközöket a tanulás közbeni kikapcsolódásra.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | László Sallai-Tóth |
Date Deposited: | 07 Jun 2016 08:31 |
Last Modified: | 31 Mar 2018 23:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/35613 |
Actions (login required)
Edit Item |