REAL

Tanárjelöltek kommunikációja az IKT-osztályteremben

Gonda, Zsuzsa (2016) Tanárjelöltek kommunikációja az IKT-osztályteremben. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 2016 (2). pp. 17-29. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_IX_2016_2_2.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (898kB) | Request a copy

Abstract

A tanulmány célja a tanárjelöltek kommunikációs sajátosságának a feltérképezése olyan tanítási - tanulási folyamatok során, amelyekben infokommunikációs technológiákat (IKT) alkalmaznak. Az IKT - osztályteremre jellemző tanár - diák kommunikáció mintázatát, az oktatási környezet jellemzőit, az IKT - eszközök tanórai funkcionális alkalmazását 30 magyar szakos tanóra alapján mutatja be a szerző, amelyekről hospitá lási jegyzőkönyvet készített. Az eredmények azt tükrözik, hogy az IKT - eszközök tanórai alkalmazása nem minden esetben módosítja a tanár, illetve a diákok kommunikációját, ebben sokkal inkább meghatározó a választott munkaforma és módszer. Minél többféle es zközt von be a tanárjelölt a pedagógiai munkába, annál többféle tevékenység jelenik meg az adott tanórán, és ennek segítségével a tanítási - tanulási folyamat is hatékonyabbá válik.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 25 Jul 2016 10:49
Last Modified: 25 Jul 2016 10:49
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/37994

Actions (login required)

Edit Item Edit Item