REAL

Mennyire befolyásolják a fiatalok vállalkozó kedvét a kulturális gyökerek?

Bartha, Zoltán and Sáfrányné Gubik, Andrea (2017) Mennyire befolyásolják a fiatalok vállalkozó kedvét a kulturális gyökerek? In: Jubileumi tanulmánykötet Illés Mária professzor asszony 70. születésnapjára. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 15-26. ISBN 978-963-358-122-3

[img]
Preview
Text
sga_bz_IllesMemlekkotet_u.pdf

Download (256kB) | Preview

Abstract

A cikk célja az egyes kulturális dimenziók, valamint a fiatalok vállalkozói aktivitása és vállalkozásindítási szándéka közötti kapcsolat feltárása. A vizsgálathoz a GUESSS (Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey) projekt adatbázisát használtuk. A cikk alapját 21 OECD tagország adatainak kiértékelése adja, amiket párhuzamosan két szinten vizsgáltunk, az egyéni válaszok, ill. az országosan aggregált válaszok szintjén. A kulturális dimenziók és a vállalkozói aktivitás között (a csoportkollektivizmus kivételével) érdemi szignifikáns kapcsolat nem volt kimutatható. Megállapítottuk, hogy a magas csoportkollektivizmussal jellemezhető országokban magasabb a vállalkozásindítási szándék, valamint a bizonytalanságkerülés magasabb értéke magasabb észlelt magatartási kontrollal jár (ez utóbbi a vállalkozásindítási szándék fontos meghatározója). Eredményeink megvilágítják, hogy a vállalkozói elképzelések mély kulturális gyökerek által is befolyásoltak.

Item Type: Book Section
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 10 Feb 2017 11:07
Last Modified: 31 Mar 2023 10:39
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/48135

Actions (login required)

Edit Item Edit Item