REAL

Az „Európa-kép” tartalmi vizsgálata a dualizmus kori középiskolai egyetemes történelemtankönyvekben

Molnár-Kovács, Zsófia (2016) Az „Európa-kép” tartalmi vizsgálata a dualizmus kori középiskolai egyetemes történelemtankönyvekben. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). pp. 40-60. ISSN 2415-9093

[img]
Preview
Text
03.pdf

Download (289kB) | Preview

Abstract

Az „Európa-kép” szimbolikus, kettős értelmezéssel bíró fogalom. Tágabb értelemben történeti, földrajzi, gazdasági, politikai, kulturális entitás, konstrukció, szűkebb értelemben pedig jelenti/jelentheti a képeken, térképeken megjelenített Európát, az Európáról kialakult nézeteket , melyet jelen tanulmányban a tankönyvkutatás keretein belül, a történelemtankönyvek vonatkozásában közelítünk meg.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet
Depositing User: Dr Nóbik Attila
Date Deposited: 20 Jul 2017 19:11
Last Modified: 20 Jul 2017 19:11
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/56908

Actions (login required)

Edit Item Edit Item