Mező, Katalin and Varga, Attiláné (2019) Hydrocephalus-szal született tanulásban akadályozott gyermek ‒ esetleírás = Learning Disabilities Children with Hydrocephalus - Case Description. Különleges Bánásmód, 5 (2). pp. 71-81. ISSN 2498-5368
|
Text
MezőVarga201902.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (571kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány egy hydrocephalus-szal (vízfejűséggel) született, tanulásban akadályozott gyermek életútjának bemutatásával, személyiségfejlődésének, fejleszthetőségének elemzésével foglalkozik. A veleszületett vízfejűség hatásaként jellemzően értelmi, magatartásbeli, beilleszkedési zavarok alakulnak ki, melyek jelentős mértékben befolyásolják az egyén életminőségét. A publikációban egy tanulásban akadályozott hidrocephaliás tanuló esettanulmánya jelenik meg. The study presents the case of a child with learning difficulties born with hydrocephalus focusing on the child’s life-cycle, analysis of personality development and the ability to develop. As a result of hydrocephalus, typically mental, behavioral, integration disorders develop which significantly affect the individual's quality of life. In this study we present the possible ways of development through a case study of a hydrocephalus child.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hydrocephalus, vízfejűség, fejlesztés, hydrocephalus, development |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák R Medicine / orvostudomány > RJ Pediatrics / gyermekgyógyászat |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 05 Aug 2019 14:21 |
Last Modified: | 05 Aug 2019 14:21 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/94742 |
Actions (login required)
Edit Item |