REAL

A vevői nemfizetés előrejelzése viselkedési jellemzők segítségével = Estimation of Customer Default based on Behavioral Variables

Felföldi-Szűcs, Nóra (2015) A vevői nemfizetés előrejelzése viselkedési jellemzők segítségével = Estimation of Customer Default based on Behavioral Variables. GRADUS, 2 (2). pp. 1-9. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2015_2_ECO_001_Felfoldi.pdf

Download (534kB) | Preview

Abstract

Cikkemben a vevői nemfizetés előrejelezhetőségét vizsgálom. A kis- és középvállalkozókból (KKV) álló 905 elemű mintán a banki scoring modellezésből ismert logisztikus regressziót alkalmazom. Az eredmények alapján a KKV ügyfelek nemfizetésének előrejelzésére a viselkedési, nem pénzügyi változók nagyobb diszkriminatív erővel bírnak, mint a pénzügyi adatokra építő verziók. A modellek teljesítménye gyengébb, mint az a banki hitelkockázatról szóló szakirodalomban megszokott, ennek oka, hogy a szállítónak való nemfizetés inkább fizetési hajlandóság, mint fizetőképesség kérdése.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: scoring modell, partnerkockázat, hitelkockázat
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 26 Jun 2020 08:39
Last Modified: 26 Jun 2020 09:09
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/110506

Actions (login required)

Edit Item Edit Item