Nótári, Márta and Ferencz, Árpád (2014) Marketingeszközök a különleges minőségű kertészeti termékek menedzselésére. GRADUS, 1 (2). pp. 115-120. ISSN 2064-8014
|
Text
2014_2_AGR_018_NOTARI.pdf Download (400kB) | Preview |
Abstract
A kereskedelem globalizációja miatt egyre nagyobb szükség van arra, hogy a fogyasztók szokásait, preferenciáit mérni lehessen. Az erősödő versenyhelyzetben a termék előállítóinak nagy hangsúlyt kell fektetni a minőségre. Garantálni kell a folyamatos, megbízható minőséget, és ezt kommunikálni a fogyasztók felé. A származási ország imázs fontos meghatározója annak, hogyan értékelik a fogyasztók a más országokból származó termékeket. A kutatások során kimutatták, hogy az azonos egymással mindenben megegyező termékek különbözően értékelték a fogyasztók a származási ország alapján. Egy új termék bevezetése esetén az előállító cég marketing stratégiát dolgoz ki, hogy a terméke hosszú távon sikeres legyen. Stratégia magába foglalja a marketing funkciókat: a fogyasztói magatartás és a Piac elemzése; a termelni és eladni kívánt termékek és szolgáltatások meghatározása; ezek megismertetése a potenciális vevőkkel; az értékesítés megszervezése; a vevők befolyásolása a vásárlás megvalósulása érdekében; a vevőkapcsolatok ápolása. Mindegyik tényező fontos szerepet játszik, hogy a termék sikeres legyen. A legfontosabb az első gondolat a fogyasztói magatartás és a piac elemzése. Kulcsszavak: magyar termék élelmiszer önrendelkezés patriotizmus fogyasztói magatartás
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | magyar termék élelmiszer önrendelkezés patriotizmus fogyasztói magatartás |
Subjects: | S Agriculture / mezőgazdaság > S1 Agriculture (General) / mezőgazdaság általában |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 30 Jun 2020 14:20 |
Last Modified: | 30 Jun 2020 14:20 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/110823 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |