Gajzágó, Éva Judit (2021) K-POP 4E, Azaz a kreatív és kulturális ipari marketing-mix elemeinek bemutatása a délkoreai popzenében (K-POP-ban) és filmsorozatoknál (k-drámáknál) használt marketing eszközök példáján keresztül = K-POP 4E - Introduction of the marketing-mix of the creative and cultural industry through the examples of the marketing assets used in the south korean pop music (K-POP) and tv series (k-dramas). MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK (1). pp. 108-134. ISSN 2630-886X
|
Text
Gajzago_Eva.pdf Download (642kB) | Preview |
Abstract
Az elmúlt évtizedekben a kreatív és kulturális ipar szerepe felértékelődött, termékeinek és szolgáltatásainak kereslete növekedett. A cikkben ezen növekedés hátterét, illetve a növekedéshez hozzájáruló vállalati marketing eszközöket egy egyre népszerűbb szektor, a dél-koreai zenei- és filmipar példáján keresztül mutatja be a szerző. A 4E marketing-mix modelljét (Experience, Everyplace, Exchange, Evangelism) használva ismerteti azokat az eszközöket, amelyekkel a vállalatok befolyásolják az iparág termékeinek fogyasztását. A cikk második felében egy nemzetközi szekunder kutatás, valamint egy hazai, a koreai kultúra rajongói körében 2018-2019-ben elvégzett primer kutatás eredményeit összegezve a szektor fogyasztónak sajátosságai és preferenciai is bemutatásra kerülnek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Marketing-mix; Dél-Korea; kreatív és kulturális ipar; K-Pop; K-dráma; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM6 Sociology of culture / kultúra szociológiája |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Jun 2021 13:14 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 07:47 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/126629 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |