REAL

Hatékony ellátási lánc-menedzsment a hazai laboratóriumi műszerforgalmazók piacán

Tolnay, Anita and Bartus, Ildikó and Kerekes, Etelka and Lajos, Attila (2019) Hatékony ellátási lánc-menedzsment a hazai laboratóriumi műszerforgalmazók piacán. Logisztika Trendek és legjobb gyakorlatok kiadvány, 5 (2). pp. 10-16. ISSN 2416-0555

[img]
Preview
Text
2_TolnayBartusKerekesLajos.pdf

Download (719kB) | Preview

Abstract

Általános tendencia a globális üzleti világban, hogy a vállalkozások egyre inkább ellátási láncban, nem csupán vállalaton belüli értékláncban gondolkodnak, magukévá téve azt a szemléletet, hogy a piacokon nem vállalatok, hanem ellátási láncok versenyeznek egymással. Az ellátási láncokban, elsősorban a beszállítói és közvetítői körben, jelentős szerepet kapnak hazánkban is a kis- és középvállalkozások (továbbiakban: KKV). A hazai és nemzetközi szakirodalom szerint az ellátási lánc menedzsment szemléletmód megjelenésével az ellátási láncokhoz tartozó vállalatoknál csökkennek a készletek, gyorsul az innováció, növekszik a vevőkiszolgálási szint: összességében javul a versenyképesség. A hálózatokban való gondolkodással és a szoros együttműködéssel elérhető előnyöket az ellátási láncban domináns szereppel bíró nagyvállalatok kihasználják. A kapcsolati gazdaság ma különösen a KKV szektor számára jelenthet kitörési pontot. Jelen cikkünkben főként szekunder hazai és nemzetközi szakirodalomból származó források alapján mutatjuk be a hatékony ellátásilánc- menedzsment alkalmazását a KKV szektorban, valamint friss kérdőíves felmérésen alapuló kutatásunkat egy szűk, tudományos szegmensen, a laboratóriumi piacon, melyen többek között azt vizsgáltuk, hogy a hazai laboratóriumi műszerforgalmazói kis- és középvállalkozásoknál milyen mértékben fedezhető fel az ellátási lánc menedzsment szemlélet. Beszámolunk az alkalmazott beszállítói-vevői együttműködési módszerekről, a partnerkapcsolatokban jelenlévő erőviszonyokról, az együttműködések jellegéről, az ellátási láncok push és/vagy pull jellegéről, illetve a hazai stratégiai vezetők által képviselt szemléletmódról.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 06 Apr 2022 06:39
Last Modified: 14 Feb 2023 09:45
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/140372

Actions (login required)

Edit Item Edit Item