REAL

Az életkor és az iskolázottság hatása a Rorschach-teszt vulger mutatóira és egyedi vulger válaszaira

Vargha, András and Császár-Nagy, Noémi and Bagdy, Emőke (2014) Az életkor és az iskolázottság hatása a Rorschach-teszt vulger mutatóira és egyedi vulger válaszaira. Psychologia Hungarica Caroliensis, 2 (2). pp. 75-95. ISSN 2064-2504

[img]
Preview
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2014_02_075-095.pdf

Download (270kB) | Preview

Abstract

Tanulmányunkban azt a kérdést vizsgáljuk, hogy vannak-e markáns életkori és iskolázottsági különbségek a Rorschach-teszt egyedi vulger válaszainak gyakoriságában. Az ismertetésre kerülő kutatás újdonsága, hogy egyrészt elemzései nem a 70-es, 80-as években felvett, hanem teljesen új, 2000 után elvégzett Rorschach-vizsgálatok adatain alapulnak, és az elemzések felölelik az összes jelenleg is vulgernek minősíthető egyedi Rorschach-választ. A vizsgálatban 913 Rorschach-jegyzőkönyv adatait vettük figyelembe. Az elemzéshez a korrelációs és parciális korrelációs elemzést alkalmaztuk a globális vulger mutatókra és a loglineáris elemzés módszerét a 60 egyedi vulger válaszra. Az életkorral és az iskolázottsággal kapcsolatban előbbiek esetében csak gyenge összefüggések adódtak (a kiszámított korrelációk sosem érték el a 0,20-as szintet), az egyedi vulger válaszok esetében viszont 20 esetben jutottunk legalább 1%-os szinten is szignifikáns eredményhez a loglineáris elemzésekben.

Item Type: Article
Additional Information: ISSN online: 2064-3101
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 02 Jun 2022 14:02
Last Modified: 02 Jun 2022 14:02
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/143325

Actions (login required)

Edit Item Edit Item