Vargha, András and Császár-Nagy, Noémi and Bagdy, Emőke (2014) Az életkor és az iskolázottság hatása a Rorschach-teszt vulger mutatóira és egyedi vulger válaszaira. Psychologia Hungarica Caroliensis, 2 (2). pp. 75-95. ISSN 2064-2504
|
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2014_02_075-095.pdf Download (270kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban azt a kérdést vizsgáljuk, hogy vannak-e markáns életkori és iskolázottsági különbségek a Rorschach-teszt egyedi vulger válaszainak gyakoriságában. Az ismertetésre kerülő kutatás újdonsága, hogy egyrészt elemzései nem a 70-es, 80-as években felvett, hanem teljesen új, 2000 után elvégzett Rorschach-vizsgálatok adatain alapulnak, és az elemzések felölelik az összes jelenleg is vulgernek minősíthető egyedi Rorschach-választ. A vizsgálatban 913 Rorschach-jegyzőkönyv adatait vettük figyelembe. Az elemzéshez a korrelációs és parciális korrelációs elemzést alkalmaztuk a globális vulger mutatókra és a loglineáris elemzés módszerét a 60 egyedi vulger válaszra. Az életkorral és az iskolázottsággal kapcsolatban előbbiek esetében csak gyenge összefüggések adódtak (a kiszámított korrelációk sosem érték el a 0,20-as szintet), az egyedi vulger válaszok esetében viszont 20 esetben jutottunk legalább 1%-os szinten is szignifikáns eredményhez a loglineáris elemzésekben.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | ISSN online: 2064-3101 |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 02 Jun 2022 14:02 |
Last Modified: | 02 Jun 2022 14:02 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/143325 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |