REAL

A tudásalapú társadalom pedagógiája és a számítógéppel segített tanulás

Kárpáti, Andrea (2003) A tudásalapú társadalom pedagógiája és a számítógéppel segített tanulás. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 3 (2). pp. 34-51. ISSN 1587-8694

[img]
Preview
Text
inftars.III.2003.2.2.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (10MB) | Preview

Abstract

Ez a tanulmány az oktatási informatika fejlődésében a tömeges gépbeszerzéseket és a nagy arányú digitális taneszköz-fejlesztési programokat követő harmadik korszak néhány fontos irányzatát mutatja be, az oktatásra és a tanárképzésre koncentrálva. A bevezetőben a szerző nemzetközi iskolavizsgálatok alapján körvonalazza, hogyan modellezhető az informatikai eszközökkel gazdagított iskolai tanulási környezet jövőbeli fejlődése. Ezután a közoktatás egyik régóta megoldatlan problémája, a társadalmi esélyegyenlőtlenség kiküszöbölését célzó informatikai projekteket mutatja be, majd az oktatási eredményesség-vizsgálatokban keresi a választ arra az informatikai kultúra iskolai jövőjét meghatározó kérdésre, hogy valóban hatékonyabban, vagy "csak" élvezetesebben tanulnak-e a diákok informatikai környezetben. A tanulmány néhány- az oktatási informatika fejlesztése terén jelentős eredményeket felmutató- európai ország jelenleg folyó nagy állami projektjeinek bemutatásával és a fejlődési irányok felvázolásával zárul.

Item Type: Article
Additional Information: Megjegyzés-23126497 MatarkaID=1016023
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 30 Aug 2022 08:45
Last Modified: 31 Mar 2023 08:44
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/147230

Actions (login required)

Edit Item Edit Item