Kárpáti, Andrea (2003) A tudásalapú társadalom pedagógiája és a számítógéppel segített tanulás. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 3 (2). pp. 34-51. ISSN 1587-8694
|
Text
inftars.III.2003.2.2.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (10MB) | Preview |
Abstract
Ez a tanulmány az oktatási informatika fejlődésében a tömeges gépbeszerzéseket és a nagy arányú digitális taneszköz-fejlesztési programokat követő harmadik korszak néhány fontos irányzatát mutatja be, az oktatásra és a tanárképzésre koncentrálva. A bevezetőben a szerző nemzetközi iskolavizsgálatok alapján körvonalazza, hogyan modellezhető az informatikai eszközökkel gazdagított iskolai tanulási környezet jövőbeli fejlődése. Ezután a közoktatás egyik régóta megoldatlan problémája, a társadalmi esélyegyenlőtlenség kiküszöbölését célzó informatikai projekteket mutatja be, majd az oktatási eredményesség-vizsgálatokban keresi a választ arra az informatikai kultúra iskolai jövőjét meghatározó kérdésre, hogy valóban hatékonyabban, vagy "csak" élvezetesebben tanulnak-e a diákok informatikai környezetben. A tanulmány néhány- az oktatási informatika fejlesztése terén jelentős eredményeket felmutató- európai ország jelenleg folyó nagy állami projektjeinek bemutatásával és a fejlődési irányok felvázolásával zárul.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Megjegyzés-23126497 MatarkaID=1016023 |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 30 Aug 2022 08:45 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:44 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/147230 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |