REAL

A hazai életstílus-kutatások történeti áttekintése

Törőcsik, Mária and Szűcs, Krisztián (2019) A hazai életstílus-kutatások történeti áttekintése. VEZETÉSTUDOMÁNY, 50 (12). pp. 99-111. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT_2019n12_p99.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A hiánygazdaság megszűnése után megnyílt az út a marketingtevékenység aktív művelése előtt, ami a gazdasági döntéshozók mérlegelendő szempontjai között a fogyasztók státusának felértékelődését is eredményezte. A hirtelen sokszínűvé vált társadalmi környezet megértésének, a sikeresebb piaci fellépés igényének céljával került a marketingszakemberek érdeklődésének homlokterébe az életstílus vizsgálata, aminek gyökere a szociológusok stratifikációval kapcsolatos gondolataiban, a korábban végzett életmódkutatásaikban kereshető. A szerzők tanulmányukban áttekintik a magyarországi életstílus-kutatásokat, azok eredményeinek tanulságait, elemezve a társadalom szerkezetében mutatkozó elmozdulások nyomait. Törekedtek arra, hogy az egyes kutatások koncepcionális alapjait, illetve az alkalmazott módszertant is ismertessék, így jutnak el az 1990-es évektől a legfrissebb, 2018-ban végzett kutatásukig. Kifejtik, hogy milyen módszertani problémákat jelent ma az ilyen típusú kutatás, illetve azt, miképp tematizálódik az életstílus kérdésköre.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: életstílus-kutatások, fogyasztói magatartás, értékek, életstílusmérések
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 30 Mar 2023 13:04
Last Modified: 30 Mar 2023 13:04
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/163117

Actions (login required)

Edit Item Edit Item