Szabó, Zsolt Roland and Szedmák, Borbála (2020) Kultúramenedzsment a digitális korban. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (7-8). pp. 27-41. ISSN 0133-0179
|
Text
385-Tanulmanyszovege-2295-1-10-20200709.pdf Download (900kB) | Preview |
Abstract
A kutatás egy újszerű terület feltárásának kezdeti lépéseit teszi meg, valamint az üzleti szemlélet fontosságát mutatja be a művészetek területen. A szerzők az elméleti összefoglalást követően a zeneipari trendeket és a XXI. századi szimfonikus zenekarokkal szemben támasztott igényeket vizsgálják meg, majd pedig a Berlini Filharmonikusok, a London Symphony Orchestra, a San Francisco Symphony, a Budapesti Fesztiválzenekar, végül pedig a Budafoki Dohnányi Zenekar működését állítják kutatásuk fókuszába. A zenekarok hasonló missziót eltérő üzleti modellekkel valósítanak meg. A zenekarok közötti legnagyobb különbség a finanszírozásukra vezethető vissza: míg az amerikai zenekar piaci alapon működik, addig az európaiak esetében jelentős a közpénzből történő támogatás. A vizsgált zenekarok felismerték, hogy napjaink gyorsan változó világában egy üzleti modell sem örökérvényű: igyekeznek a fogyasztók változó igényeire reagálni és a technológia adta lehetőségeket minél nagyobb mértékben kihasználni.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 19 Apr 2023 14:37 |
| Last Modified: | 19 Apr 2023 14:37 |
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163923 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




