Szanyi-Gyenes, Xenia and Almási, Anikó (2021) A vezető szerepe a kis- és közepes vállalkozások sikerességében. VEZETÉSTUDOMÁNY, 52 (3). pp. 40-52. ISSN 0133-0179
|
Text
565-Tanulmanyszovege-3180-1-10-20210308.pdf Download (523kB) | Preview |
Abstract
A szerzők a magyarországi KKV-szektor sikerességének vizsgálatában a versenyképesség és a szervezeti identitás elméletekből indulnak ki, és a vállalati működésre, valamint a vezető szerepére koncentrálnak. Szekunder kutatások eredményeinek ilyen fókuszú szintetizálásával összegzik a hazai kis- és közepes vállalkozások versenyképesség jellemzőit a vezető aspektusából. Saját kutatásaik ezekre építve a percepció torzító hatására koncentráltak, illetve a nemzetköziesedésben aktív KKV-knál külön elemezték a vezetői hatásokat. Eredményeik azt mutatják, hogy a vezető direkt hatásán túl számos tényezőben indirekt hatás is kimutatható. Ennek oka, hogy a stratégiai irány megválasztása, a növekedési lehetőségek felismerése, a szükséges belső erőforrások menedzselése, a jövőképhez és célokhoz illeszkedő szervezeti struktúra kialakítása a KKV-szektorban a vezetői képességektől függ. A kutatás módszertani korlátaiból adódóan az eredmények nem általánosíthatók, érvényességük korlátozott, de alapot adnak a hazai kis- és közepes vállalkozások sikerességének megértéséhez, további kutatási irányokhoz.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | KKV, versenyképesség, sikertényezők, vezető |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 25 Apr 2023 12:48 |
Last Modified: | 25 Apr 2023 12:48 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164235 |
Actions (login required)
Edit Item |