Honti, Tamás (2021) A tények nem makacs dolgok : politikai marketing és választói heurisztikák. VEZETÉSTUDOMÁNY, 52 (6). pp. 18-31. ISSN 0133-0179
|
Text
652-Tanulmanyszovege-3513-1-10-20210616.pdf Download (669kB) | Preview |
Abstract
A COVID – 19 következtében a kormány által kihirdetett gazdasági válságkezelő program a legfontosabb témának tekinthető a politikai napirenden 2020-ban, amely a 2022-es országgyűlési választás kiemelt témája lehet. A Gazdaságvédelmi akcióterv mint politikai termék választói megítélését diskurzuselemzés segítségével, netnográfiai módszerrel vizsgálták a szerzők. Közpolitikai diskurzuselemzésre építve a politikai vezetés marketing-szemléletmódú vizsgálatára és választói heurisztikák azonosítására fókuszáltak. Az empirikus kutatás során 1861 különböző személytől származó 3300 hozzászólás segítségével elemezték a választók információfeldolgozási folyamatát és céljuk volt az ítéletalkotás során fellépő kognitív torzítások, heurisztikák azonosítása. Az eredmények a politikai nyelv konzekvens használatára irányítják a figyelmet és két főbb következtetésre épülnek. Az első a heurisztikák ítéletek megerősítésében betöltött szerepét, a második a folyamatos nyelvi keretezés révén kialakuló választói tanulás fontosságát hangsúlyozzák, ami segíthet a politikai diskurzus uralásában. A tanulmányban öt heurisztikát azonosítottak és egy visszatérő kognitív reakciót, a „politikai mantrákat”. A heurisztikák ismerete segíthet a politikusoknak a szavazóbázis lojalitásának erősítésében és a döntések elfogadtatásában.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | politikai marketing, választói heurisztikák, választói magatartás, netnográfia, diskurzuselemzés |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Apr 2023 06:46 |
Last Modified: | 27 Apr 2023 06:46 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164315 |
Actions (login required)
Edit Item |