REAL

A fogyasztó és a márka közötti viszony új dimenziói

Tamasits, Dóra and Prónay, Szabolcs (2018) A fogyasztó és a márka közötti viszony új dimenziói. VEZETÉSTUDOMÁNY, 49 (3). pp. 11-18. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT_2018n3p11.pdf - Published Version

Download (403kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmány a széles körben vitatott fogyasztó-márka viszonyt és a szeretetmárkák koncepcióját mutatja be, nemzetközi kitekintés mellett, a szerzők primer kutatási eredményeire, következtetéseire koncentrálva. A szerzők a márkaviszony-elmélet (brand relationship theory) keretein belül bemutatják, hogyan értelmezhető a fogyasztó és a márka közötti viszony az interperszonális kapcsolatok analógiájaként. A márkaviszony-minőség elmélete (brand relationship quality theory) alapján ismertetik, hogy a fogyasztó és a márka közötti viszony hogyan jelenhet meg különböző minőségi szinteken. A szerzők fókuszcsoportos kutatást végeztek négy csoporttal, amely során az egyén és a márka közötti kapcsolat sajátosságait kívánták feltárni. Az eredmények a márkák felé irányuló érzelmek sokszínűségét hangsúlyozzák. A vizsgált márkáknál a márkahűség egyfajta belső elköteleződésen alapul, mely olyan érzelmi ragaszkodást jelent, ami miatt nem akarja „elárulni” a márkát az egyén egy konkurens márkára való váltással.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: márkaszeretet, márkaviszony-elmélet, márkaviszony-minőség, lojalitás
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 04 May 2023 09:01
Last Modified: 04 May 2023 09:01
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/164939

Actions (login required)

Edit Item Edit Item