Tamasits, Dóra and Prónay, Szabolcs (2018) A fogyasztó és a márka közötti viszony új dimenziói. VEZETÉSTUDOMÁNY, 49 (3). pp. 11-18. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2018n3p11.pdf - Published Version Download (403kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmány a széles körben vitatott fogyasztó-márka viszonyt és a szeretetmárkák koncepcióját mutatja be, nemzetközi kitekintés mellett, a szerzők primer kutatási eredményeire, következtetéseire koncentrálva. A szerzők a márkaviszony-elmélet (brand relationship theory) keretein belül bemutatják, hogyan értelmezhető a fogyasztó és a márka közötti viszony az interperszonális kapcsolatok analógiájaként. A márkaviszony-minőség elmélete (brand relationship quality theory) alapján ismertetik, hogy a fogyasztó és a márka közötti viszony hogyan jelenhet meg különböző minőségi szinteken. A szerzők fókuszcsoportos kutatást végeztek négy csoporttal, amely során az egyén és a márka közötti kapcsolat sajátosságait kívánták feltárni. Az eredmények a márkák felé irányuló érzelmek sokszínűségét hangsúlyozzák. A vizsgált márkáknál a márkahűség egyfajta belső elköteleződésen alapul, mely olyan érzelmi ragaszkodást jelent, ami miatt nem akarja „elárulni” a márkát az egyén egy konkurens márkára való váltással.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | márkaszeretet, márkaviszony-elmélet, márkaviszony-minőség, lojalitás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 May 2023 09:01 |
Last Modified: | 04 May 2023 09:01 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164939 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |