Horváth, Dóra and Móricz, Péter and Szabó, Zsolt Roland (2018) Üzletimodell-innováció. VEZETÉSTUDOMÁNY, 49 (6). pp. 1-12. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2018n6p2.pdf - Published Version Download (605kB) | Preview |
Abstract
Az üzleti modellezés a vezetéstudományok dinamikusan fejlődő új területe. Ezen belül az üzletimodell-innováció a versenyelőny fenntartásának, a vállalat stratégiai megújulásának új, és a dinamikus környezeti feltételekhez igazodó, agilis eszköze. A szerzők elméleti összefoglaló cikkükben (1) időbeli fejlődés szerint áttekintik az üzletimodell-innováció fogalmát, kapcsolatát az üzleti modellezéssel és a dinamikus képességekkel. (2) Megvizsgálják hajtóerőit – különös tekintettel a digitalizációra –, és azonosítják gátló tényezőit. (3) Bemutatják az üzletimodell-innováció kimagasló teljesítményt eredményező hatását. (4) Áttekintik a szakirodalomnak az üzletimodell-innováció megvalósításával kapcsolatos következtetéseit. (5) További kutatási irányokat azonosítanak a terület fejlesztése érdekében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | üzleti modell, dinamikus képesség, megújulás, innováció, digitalizáció |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 May 2023 11:44 |
Last Modified: | 04 May 2023 11:44 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164954 |
Actions (login required)
Edit Item |