Józsa, László and Brányi, Árpád (2015) A társadalmi tőke egyes elemeinek hatása együttműködő dunántúli borászati vállalatok árpolitikájára. VEZETÉSTUDOMÁNY, 46 (9-10). pp. 25-34. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2015n910p25.pdf Download (225kB) | Preview |
Abstract
Napjainkban a vállalati együttműködések korábbiaknál erőteljesebb piaci jelenléte figyelhető meg a gazda- ság számos területén, a stratégiai szövetségektől a beszállítói hálózatokon keresztül a klaszterekig. A piaci szereplők együttműködése versenyelőnyt biztosíthat, megkönnyítheti piaci térnyerésüket, továbbá a vállalati növekedést. Mind a nemzetközi, mind a magyar borágazat dinamikus átalakuláson megy keresztül, sorra jelennek meg a különféle vállalatközi együttműködések, kooperációk. A szerzők tanulmányukban feltárják a társadalmi tőke azon „puha” (soft) tényezőit, melyek révén a gazdasági szereplők hajlandóak összefogni, továbbá az együttműködés jellege szerint tipizálják és csoportosítják az együttműködésben részt vevő borászatokat. Ez a tipizálás segítséget nyújt a kooperáló borászati vállalatok árképzési politikájának mélyebb megismerésében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | borászati együttműködés, társadalmi tőke, árpolitika |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 20 Jun 2023 12:44 |
Last Modified: | 20 Jun 2023 12:44 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/168281 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |