Csorba, László (2023) A tökéletes minőség modellje és a közpénzügyek minősége. PÉNZÜGYI SZEMLE/PUBLIC FINANCE QUARTERLY (1963-), 69 (2). pp. 53-69. ISSN 0031-496X
|
Text
Penzugyi_szemle_a3.pdf Download (556kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a tökéletes minőség modellezésére vállalkozik annak érdekében, hogy világosabbá váljon a minőségfejlesztés alaplogikája. A modell a stakeholder nézőpont, illetve a Total Quality Managament filozófiája alapján határozza meg a követelményrendszert, melynek a tökéletes minőségű termék lehet képes maradéktalanul megfelelni. A fő akadálya az lehet, hogy a stakeholderi követelményrendszer szinte mindig belső ellentmondásokkal terhes. A már összhangba hozott követelményrendszer elkerülhetővé teszi a minőségfejlesztés tradicionális módját, nevezetesen a követelmények fontossági rangsorolását, és ilyen módon számos figyelmen kívül hagyását. Az összhang megteremtése elsősorban a felek oktatása, tájékoztatása, illetve lobbizás által történhet. A hazai közpénzügyi szervezetek egy része jogorvoslati eljárásokban ismerheti meg közvetlenül a nem hatalomgyakorló érintettek részleges követelményrendszerét, de sokak számára ez sem lehetséges. A hatalomgyakorló szervezetek felé is kevés közpénzügyi szervezetnek van formális hatásgyakorló csatornája, így az Állami Számvevőszéknek és a Magyar Nemzeti Banknak, akik az oktatás és tájékoztatás terén is messze a többi szervezet előtt járnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tökéletes minőség, stakeholder, közpénzügyi rendszer, számvevőszék |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB3 Economic systems / gazdasági rendszerek H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jul 2023 07:13 |
Last Modified: | 18 Jul 2023 08:05 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/169931 |
Actions (login required)
Edit Item |