REAL

Szimuláció az ápolók gyakorlati képzésében = Simulation in the Practical Training of Nurses

Vizvári, László (2023) Szimuláció az ápolók gyakorlati képzésében = Simulation in the Practical Training of Nurses. NŐVÉR, 36 (5). pp. 9-16. ISSN 0864-7003 (nyomtatott); 1588-1423 (elektronikus)

[img]
Preview
Text
szimulacio-az-apolok-gyakorlati-kepzeseben.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Az egészségügy területe folyamatosan fejlődik, és az ápolók szerepe kiemelkedő fontosságú a betegek optimális ellátásában és gyógyításában. Az ápolók gyakorlati oktatása elengedhetetlen ahhoz, hogy megszerezzék a szükséges készségeket és ismereteket a betegek komplex egészségügyi ellátásához. Azonban a hagyományos gyakorlati oktatási módszerek időigényesek és néha korlátozott lehetőségeket kínálnak a változatos és kritikus klinikai helyzetek gyakorlására. Ebben a cikkben áttekintésre kerül a szimuláció helye és előnye az ápolók gyakorlati oktatásában. A szimuláció lehetőséget nyújt az ápolóknak arra, hogy valósághű, ellenőrzött környezetben gyakorolják a különböző esetek kezelését, így fejlesszék döntéshozatali készségeiket és kommunikációs képességeiket. Rövid történelmi áttekintést követően bemutatásra kerül, hogy milyen típusú szimulációs eszközök és módszerek állnak rendelkezésre az ápolók gyakorlati oktatásához és azok hogyan támogatják a tanulók ismeretszerzését, fejlődését. The field of healthcare is constantly developing, and the role of nurses is of paramount importance in the optimal care and treatment of patients. Practical education for nurses is essential to acquire the necessary skills and knowledge to provide complex health care to patients. However, traditional hands-on teaching methods are time-consuming and sometimes offer limited opportunities to practice in varied and critical clinical situations. This article reviews the place and benefits of simulation in the practical education of nurses. The simulation gives nurses the opportunity to practice handling different cases in a realistic, controlled environment, thus improving their decision-making skills and communication skills. After a brief historical overview, it will be presented what types of simulation tools and methods are available for the practical education of nurses and how they support the students’ knowledge acquisition and development.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: ápolás, gyakorlati oktatás, szimuláció, szcenárió; nursing, practical education, simulation, scenario
Subjects: R Medicine / orvostudomány > RT Nursing / betegápolás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Nov 2023 09:55
Last Modified: 23 Nov 2023 09:55
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/180696

Actions (login required)

Edit Item Edit Item