Rokszin, Adrienn Aranka and Csifcsák, Gábor (2015) A vizuális kategorizáció fejlődésének idegrendszeri alapjai. ISKOLAKULTÚRA (2). ISSN 1215-5233
|
Text
Rokszin_Iskolakultúra_2015.pdf Download (383kB) | Preview |
Abstract
A vizuális kategorizáció folyamata – azaz a körülöttünk lévő tárgyak gyors és pontos rendezése – mindennapi tevékenységeink többségében jelen van, segítve a minket érő nagy mennyiségű információ gyorsabb és hatékonyabb feldolgozását, rendszerezését. Elsőre azt gondolnánk, hogy egy ennyire alapvető funkció már nagyon korán kialakul, azonban egyes vizsgálatok arra hívják fel a figyelmet, hogy fejlődése egészen késő gyermekkorig, serdülőkorig elhúzódik. Jelen tanulmányunkban a vizuális kategorizációs folyamatok fejlődésének idegrendszeri hátterét kívánjuk leírni, különös figyelmet szentelve az iskolás évek alatt, vagyis a 7 éves kor után bekövetkező neurális változásokra.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan |
Depositing User: | Dr. Gábor Csifcsák |
Date Deposited: | 28 Sep 2015 10:15 |
Last Modified: | 28 Sep 2015 10:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/28949 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |