REAL

Bejelöltelek a Facebookon – közösségen kívüli közösséginek lenni

Boda, Márton A. (2015) Bejelöltelek a Facebookon – közösségen kívüli közösséginek lenni. Studia Mundi – Economica, 2 (1). pp. 1-10. ISSN 2415-9395

[img]
Preview
Text
Studia_Mundi_Vol_2_No_1_1_Boda Márton Attila.pdf

Download (843kB) | Preview

Abstract

2014 decemberében a legnagyobb online közösségi oldalon, a Facebook - on végeztem kutatást, hogy egy közösség miként reagál egy ismeretlen személy bejelöléseire. Eleinte teljesen ismeretlen volt fiktív karakterem a Facebook - on bejelöltek számára, később pedig a közös ismerősök segítettek az ismerősi létszám növelésében. A bizalmat nagymértékben megalapozza, hogy milyen „referenciákkal” nyit felénk egy ismeretlen, hány közös ismerősünk bízott már meg benne. Kutatásom alapján a v izsgált csoportban úgy szereztem 1078 ismerőst, hogy közben 94,34% - ukkal semmilyen kommunikációt nem folytattam, és csak 3,34% - uk kérdezett rá, hogy honnét ismerik karakteremet. 3,49% - uk fel is köszöntötte az idegent vélt születésnapján, miközben a bejelöl tek 79,12% - a elfogadta a bejelölést.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB4 Dynamics of the economy / gazdasági folyamatok
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM5 Social psychology / szociálpszichológia
Depositing User: Dr. Zsigmond Gábor SZALAY
Date Deposited: 17 Aug 2016 09:37
Last Modified: 17 Aug 2016 09:37
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/38781

Actions (login required)

Edit Item Edit Item