Zöldy, Máté (2005) Növényi alapanyagú megújuló tüzelőanyagok adagolásának hatása a gázolaj viszkozitására és az égésfolyamatra | Effects of vegetable based renewable fuels on the diesel oil’s viscosity and burning abilities. MEZŐGAZDASÁGI TECHNIKA, 46/11. pp. 2-4. ISSN 0026-1890
|
Text
1172127.pdf Download (318kB) | Preview |
Abstract
Az olajárak emelkedésével egyre inkább előtérbe kerülnek a megújuló tüzelőanyagok a gép-jármű- és az energiaiparban is. Az Európai Unió Altener programja támogatva ezt, 2010-re 5,75%-os megújuló energia részarányt szeretne elérni a motorhajtóanyagok területén. A meg-újuló motorhajtóanyagok egyik nagy csoportját a növényi alapanyagokból előállított tüzelő-anyagok jelentik. Ezek a tüzelőanyagok felhasználhatóak tisztán vagy a hagyományos motor-hajtóanyagokkal keverve. Utóbbi megoldásnak előnye, hogy a keverék tulajdonságai hasonlóak lesznek a konvencionális tüzelőanyagokéhoz, így a mai motorokban minimális változtatásokkal felhasználhatók. Alkalmazásuk másik fontos szempontja, hogy a keveréshez kisebb mennyiség szükséges a megújuló motorhajtóanyagokból, s ez a mennyiség a ma rendelkezés-re álló gyártókapacitással előállítható. A mezőgazdasági bázisú motorhajtóanyagok alkalmazása az agráriumban több szempontból is előnyös lehet. Egyrészt megoldást jelenthet a mezőgazdasági termékfelesleg, az el nem adható termények, a melléktermények és az emberi fogyasztásra nem alkalmas termények feldolgozására és hasznosítására, másrészt pedig a mezőgazdasági felhasználása lehetővé teszi a kő-olajtól való kisebb-nagyobb mértékű függetlenedést. A mezőgazdasági munkahelyteremtésben is fontos szerep lehet a növényi eredetű hajtóanyag-oknak. Az Európai Uniós Közös Agrárpolitika sarokszámai alapján Magyarországon 1% mezőgazdasági eredetű motorhajtóanyag 35000 – 50000 embernek adna munkát a mezőgazdaságban. Kutatásaim során bioetanol – biodízel – gázolaj keverékek viszkozitását vizsgáltam meg különböző keverék-összetételek mellett. | The application of the renewable fuels is coming forwards with the increasing of oil prices. One method of the application could be to mix the renewable and coil based fuels. It could have the benefits that no or minimal changes on the engines will be needed and the measure of the renewable part could be produced with the available production capacity. It were investigated the bioethanol – biodiesel – diesel oil mixtures with different composition during my researches. As conclusion of the research it could be established that the use of bioethanol – biodiesel – diesel oil mixtures in the aspect of viscosity fulfill the specifications of the diesel oil. It means that they could be able to burned in internal combustion pressure ignition engines in the consideration of viscosity.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TA Engineering (General). Civil engineering (General) / általános mérnöki tudományok |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 02 Aug 2013 11:32 |
Last Modified: | 02 Aug 2013 11:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/6150 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |