Fromann, Richárd and Damsa, Andrei (2018) Videojátékoktól a munka világáig – játékostipológiák és munkahelyi motivációk. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 18 (1). pp. 18-25. ISSN 1587-8694
|
Text
it_2018_1_2_fromann_damsa.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (808kB) | Preview |
Abstract
A videojáték-kutatás egyik közkedvelt területe a különböző játékostipológiák fel- térképezése. Az ehhez kapcsolódó kutatások célja rendszerint az, hogy bemutassák a játékok mögött meghúzódó motivációs erőket, valamint kategorizálva, jól értelmezhető modellekbe ágyazva prezentálják ezeket. Jelen tanulmány két, egymáshoz szorosan kapcsolódó elméleti konstruktumot ismertet. Az első a JátékosLét Kutatóközpont által végzett kutatás eredményeként megalkotott F-modell, mely a videojátékosok motivációs dimenziói mentén kialakított tipológiát mutatja be, a második pedig a Szervezeti Személyiség Profil, az F-modell munkahelyi környe- zetbe ágyazott verziója.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 16 Apr 2018 13:21 |
Last Modified: | 16 Sep 2022 08:01 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/79220 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |