REAL

Járművázszerkezetek terhelésének modellezése és alkalmazása élettartam-számításokra fuzzy szabálybázison alapuló valamint statisztikai módszerek segítségével = Modelling the load on vehicle frame structure for lifetime estimation by using statistical and fuzzy rulebased methods

Michelberger, Pál and Berke, Péter and Kovács, Margit and Nándori, Erno and Várlaki, Péter (2008) Járművázszerkezetek terhelésének modellezése és alkalmazása élettartam-számításokra fuzzy szabálybázison alapuló valamint statisztikai módszerek segítségével = Modelling the load on vehicle frame structure for lifetime estimation by using statistical and fuzzy rulebased methods. Project Report. OTKA.

[img]
Preview
PDF
42896_ZJ1.pdf

Download (258kB)

Abstract

A kutatási munka négy nagyobb részre osztható. Az első két részben a járműtest és a járműszerkezetek deformációjának identifikációja volt a fő téma. Az első részfeladatban új modelleket és becsléseket alkottunk a deformációs energia eloszlására, mely felhasználható a biztonságos járművek tervezésénél is. A másodikban a deformált járműtestről készült digitális felvételek további elemzésére lágy számítástudományi eszközök felhasználásával adtunk új modelleket és eljárásokat. A harmadik részben a lineáris paraméterváltozós (LPV) rendszerek politopikus modelljének HOSVD alapú kanonikus formáját adtuk meg. Ez hatékonyan alkalmazható a nemlineáris járműdinamikában. Végezetül, a negyedik részben a járműterhelési ergodikus sztochasztikus folyamatok modellezésében új szintátmetszési számítási módszert dolgoztunk ki, mely alkalmas az átlagos feszültségszint-átmetszési statisztikák mellett a centrumtól való eltérés szóródásának sztochasztikus jellemezésére is. | The research work can be divided into four parts. The first two topics focused on the identification of deformation of vehicle bodies and structures. The first was to create new models and estimations for the energy distribution of vehicle structures deformation. It can be especially useful for the analysis of vehicle safety applications. In the second, using advanced methods of computational intelligence (with fuzzy logic and statistical analysis) new models and algorithms were carried out for image processing of the road vehicle deformations. The third concern of the research topic a new HOSVD based canonical form was constructed for polytopic models of LPV (linear parameter varying) systems. It can be effectively applied in the modeling of nonlinear vehicle system dynamics. Finally we achieved new results in the stochastic modeling and statistical analysis of ergodic like road vehicle loading stochastic processes. Specifically we constructed a new estimation for the average number of the stress level intersections of road vehicle structures in the case of the above ergodic loading processes.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Gépszerkezettan
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TJ Mechanical engineering and machinery / gépészmérnöki tudományok
Depositing User: Mr. Andras Holl
Date Deposited: 08 May 2009 11:00
Last Modified: 30 Nov 2010 21:08
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/832

Actions (login required)

Edit Item Edit Item