REAL

Items where Author is "Dancs, Katinka"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 10.

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2022) After 30 Transitional Years of Democracy : How Do Young People Participate in Society and Evaluate Democracy in Hungary? In: Reconstructing Democracy and Citizenship Education : Lessons from Central and Eastern Europe. Asia-Europe Education Dialogue (5). Taylor&Francis Group, London; New York, pp. 74-90.

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2020) Elementary school teachers’ beliefs and classroom practices related to teaching cultural universals. In: Citizenship at a Crossroads: Rights, Identity, and Education. Charles University and Children’s Identity and Citizenship European Association, Prague, pp. 190-204. ISBN 978-80-7603-104-3

Kinyó, László and Dancs, Katinka and Huszka, Noémi (2020) Tanítók véleménye az emberismereti, társadalmi-kulturális és civilizációs témák tanításának céljairól és tanórai feldolgozásáról. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE : AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM FOLYÓIRATA, 70 (7-8). pp. 47-67. ISSN 1215-1807 (nyomtatott); 1788-2400 (elektronikus)

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2018) How do children perceive their peers? Commonalities of external and internal features perceived of other children in the responses of 10-11-year-old pupils. In: 20th Annual Childrens Identity and Citizenship European Association and Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a Post-Truth World, 2018. május 10-12., Varsó. (Submitted)

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2018) Patterns of Hungarian 11-12-year-old students' national enculturation – strength of national identification and national symbols. In: 20th Annual Children's Identity and Citizenship European Association and Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a Post-Truth World, 2018. május 10-12., Varsó.

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2015) 7–12 éves tanulók állampolgári tudásának online vizsgálata és a teljesítmények összefüggése az adat-felvétel során gyűjtött tanulói szintű interakciós adatokkal. MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (2). pp. 93-113. ISSN 0025-0260

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2014) Az identitás és állampolgárság kutatása Európában – beszámoló a CiCe-hálózat 2014-es konferenciájáról. Iskolakultúra, 14 (10). pp. 119-122. ISSN 1215-5233

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2013) Az állampolgári aktivitást befolyásoló kulturális tőke személyes dimenziójának indikátorai: az intézmények iránti bizalom és a bevándorlók iránti attitűdök. Iskolakultúra, 13 (7-8). pp. 17-30. ISSN 1215-5233

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2012) Szegedi középiskolások attitűdjei a hazai és nemzetközi szintű politikai-közéleti intézmények iránt. Iskolakultúra, 12 (5). pp. 11-23. ISSN 1215-5233

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2012) Szegedi középiskolások bevándorlók iránti attitűdjei. Iskolakultúra, 12 (7-8). pp. 45-61. ISSN 1215-5233

This list was generated on Fri May 3 12:11:07 2024 CEST.